Serviceplan en ALDI vieren eindejaar met Willie Witloof

PUBNews meldde het al eerder: ALDI heeft voortaan een eindejaarsheld binnen eigen rangen genaamd ‘Willie Witloof’. Een klein, schattig, Belgisch witloofje dat talrijke avonturen beleeft en de consument met raad en daad bijstaat tijdens de eindejaarsperiode. Willie Witloof biedt een helpende hand, niet alleen bij de samenstelling van het feestmenu, maar ook bij de decoratie of keuze van de bijpassende wijn. Op de feesttafel zal je alvast niet naast hem kunnen kijken, maar ook in de eindejaarscampagne van ALDI krijgt Willie Witloof een hoofdrol. “De keuze om witloof tot leven te brengen als eindejaarsheld is een bewuste keuze”, zegt Isabel Henderick, managing director Marketing & Communicatie bij ALDI. “Het is gezond, lekker vers, van eigen bodem én feestelijk. Alle troeven verenigd in één enkel product en daarom de perfecte verpersoonlijking van waar ALDI voor staat: ons eindejaar, lekker betaalbaar.”
Naast de tv-spots Rolling Adventure en Christmas Adventure, schittert hij in Digital en Social Media afgeleiden, de website, printuitwerkingen, out of home, POS, radiospots en nog veel meer. In de verschillende uitwerkingen zien we Willie Witloof telkens in een glansrol waarbij hij op een sympathieke en toegankelijke manier je feesten omtovert in écht geslaagde eindejaarsfeesten. En dat begint al in de ALDI-supermarkt, waar hij in de clip Rolling Adventure de gekste avonturen beleeft op de kassaband, gelukkig met een happy end. In een volgende episode belandt Willie Witloof op de feesttafel. Daar redt hij in de Christmas Adventure clip de kerstbuche op een ludieke -maar heldhaftige- wijze van een smeltende dood, waardoor het feest tóch nog feestelijk kan eindigen.
De Willie Witloof-campagne is het resultaat van een geoliede samenwerking tussen ALDI, Serviceplan, het Social Media Bureau Pivott, Full Service Bureau BOA, productiehuis De Machine in samenwerking met Divide, en Tabas photography.
https://vimeo.com/656094842
https://vimeo.com/656128602
Credits
Client: ALDI
Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday, Tasja Gysels, Sara Gabriels, Matthias De Schrijver, Kamila Borowicz, Sofie Bombeeck, Tessa De Wolf, Tom Buyens
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Josine Sanfilippo, Hajar Bouanani, Lise Van der Veken
Strategy: Maximilian Schöngen
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Maximilian Schönge, Tony Naudts-Ducène
Creative Team: Pieter De Langhe, Bram Van Moorhem,
Copy/AD: Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Manu Sarraf,
DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux, Sylvain Kasprzyk, Antonin Lefevre, Christopher Perri
Motion Design: Valentin Taminiau, Quentin Bauw, Eliott Jerusalmy
RTV Producer: Annemie Decorte
Film Production Company: De Machine
Director: Jorrit Stollman
Executive producer: Dimitri De Wolf
Producer: Jeroen Berkx
DOP: Piet Deyaert
Food Styling: Sofie Noyen
Post production manager: Gert Wassink
Post production partner: Divide
Post production producer: Cedric Van der Kelen
Executive producer: Maarten Baert
Set vfx supervision: Dean De Coster
Character Modeling and Shading: Nico Cluckers
3D and compositing Artists: Dean De Coster, Matthias De Muer & Sebastien Teixeira
2D Animation: Jan-Baptist De BondtRabbit Hole
Animation: Reinout Swinnen & Edwin De Loor
Lighting: Bram Van Rompaey, Elien De Laet & Zander Meykens
Rendering: Bram Van RompaeyRigging: Kippcase rigging studio
Sound Production & Music: Sonhouse
KV Photography/retouche: Tabas/The Pickles with Food Stylist Laurie Greco
Digital Agency: Plan.net
Project Manager: Gilles Van Audenhaege, Amandine Devlieghere
Digital Media Agency: Mediaplus
Social Media Agency: Pivott – An Bontemps
Media Agency: Publicis – Sascha van der Borght, Marine Casas, Tibo Dujardin, Lien Migom, Celine Denoiseux, Yvon Collette, Bruno Lheureux
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]