Serviceplan en ALDI vieren eindejaar met Willie Witloof

Crea / News

PUBNews meldde het al eerder: ALDI heeft voortaan een eindejaarsheld binnen eigen rangen genaamd ‘Willie Witloof’. Een klein, schattig, Belgisch witloofje dat talrijke avonturen beleeft en de consument met raad en daad bijstaat tijdens de eindejaarsperiode. Willie Witloof biedt een helpende hand, niet alleen bij de samenstelling van het feestmenu, maar ook bij de decoratie of keuze van de bijpassende wijn. Op de feesttafel zal je alvast niet naast hem kunnen kijken, maar ook in de eindejaarscampagne van ALDI krijgt Willie Witloof een hoofdrol. “De keuze om witloof tot leven te brengen als eindejaarsheld is een bewuste keuze”, zegt Isabel Henderick, managing director Marketing & Communicatie bij ALDI. “Het is gezond, lekker vers, van eigen bodem én feestelijk. Alle troeven verenigd in één enkel product en daarom de perfecte verpersoonlijking van waar ALDI voor staat: ons eindejaar, lekker betaalbaar.”

Naast de tv-spots Rolling Adventure en Christmas Adventure, schittert hij in Digital en Social Media afgeleiden, de website, printuitwerkingen, out of home, POS, radiospots en nog veel meer. In de verschillende uitwerkingen zien we Willie Witloof telkens in een glansrol waarbij hij op een sympathieke en toegankelijke manier je feesten omtovert in écht geslaagde eindejaarsfeesten. En dat begint al in de ALDI-supermarkt, waar hij in de clip Rolling Adventure de gekste avonturen beleeft op de kassaband, gelukkig met een happy end. In een volgende episode belandt Willie Witloof op de feesttafel. Daar redt hij in de Christmas Adventure clip de kerstbuche op een ludieke -maar heldhaftige- wijze van een smeltende dood, waardoor het feest tóch nog feestelijk kan eindigen.

De Willie Witloof-campagne is het resultaat van een geoliede samenwerking tussen ALDI, Serviceplan, het Social Media Bureau Pivott, Full Service Bureau BOA, productiehuis De Machine in samenwerking met Divide, en Tabas photography.

Credits

Client: ALDI

Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday, Tasja Gysels, Sara Gabriels, Matthias De Schrijver, Kamila Borowicz, Sofie Bombeeck, Tessa De Wolf, Tom Buyens

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Josine Sanfilippo, Hajar Bouanani, Lise Van der Veken

Strategy: Maximilian Schöngen

Worldwide ECD: Jason Romeyko

Creative Director: Maximilian Schönge, Tony Naudts-Ducène

Creative Team: Pieter De Langhe, Bram Van Moorhem,

Copy/AD: Marc Thomasset, Nathalie Strybos, Manu Sarraf,

DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux, Sylvain Kasprzyk, Antonin Lefevre, Christopher Perri

Motion Design: Valentin Taminiau, Quentin Bauw, Eliott Jerusalmy

RTV Producer: Annemie Decorte 

Film Production Company: De Machine
Director: Jorrit Stollman
Executive producer: Dimitri De Wolf
Producer: Jeroen Berkx
DOP: Piet Deyaert

Food Styling: Sofie Noyen
Post production manager: Gert Wassink

Post production partner: Divide
Post production producer: Cedric Van der Kelen
Executive producer: Maarten Baert
Set vfx supervision: Dean De Coster
Character Modeling and Shading: Nico Cluckers
3D and compositing Artists: Dean De Coster, Matthias De Muer & Sebastien Teixeira
2D Animation: Jan-Baptist De BondtRabbit Hole
Animation: Reinout Swinnen & Edwin De Loor
Lighting: Bram Van Rompaey, Elien De Laet & Zander Meykens
Rendering: Bram Van RompaeyRigging: Kippcase rigging studio

Sound Production & Music: Sonhouse

KV Photography/retouche: Tabas/The Pickles with Food Stylist Laurie Greco

Digital Agency: Plan.net

Project Manager: Gilles Van Audenhaege, Amandine Devlieghere

Digital Media Agency: Mediaplus

Social Media Agency: Pivott – An Bontemps

Media Agency: Publicis – Sascha van der Borght, Marine Casas, Tibo Dujardin, Lien Migom, Celine Denoiseux, Yvon Collette, Bruno Lheureux