SERVICEPLAN GEEFT AFTRAP VOOR SPORTIEVE EMOJI-ACTIE VAN ALDI

Crea / News

ALDI en Serviceplan kiezen deze keer voor sportieve emoji. Voetbal, paardensport, schaatsen, tennis, fitness... met 24 verschillende figuurtjes vinden alle sportfans zeker iets van hun gading. Voor elke €15 die ALDI-klanten uitgeven, ontvangen ze een gratis emoji, die ze voor het bedrag van €2,49 in hun verzamelalbum kunnen plaatsen. 

Emoji zijn vooral populair bij jonge gezinnen. "Voor hen betekent het nieuwe schooljaar ook vaak een terugkeer naar de sportschool of sportclub. Door te kiezen voor sportemoji hopen we hun enthousiasme voor het verzamelen én het beoefenen van een of meer sporten, aan te moedigen," vertelt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij ALDI.

De campagne is zeker ook een beloning voor klantenloyaliteit. "De terug-naar-schoolperiode staat voor veel gezinnen gelijk aan stress en hogere uitgaven. Als discounter zorgen we ervoor dat september zowel betaalbaar als leuk is voor onze klanten," vervolgt Henderick.

De actie werd ontwikkeld binnen de strategische communicatie "ALDI, altijd slim" en wordt ondersteund door een 360°-communicatiecampagne die onder andere televisie, radio, POS, digitaal, SoMe, Digital OOH en OOH omvat. Het is een samenwerking tussen ALDI en Serviceplan, Plan.Net en Mediaplus, met Boost, BOA Creative Agency, Publicis en hun productiepartners Colorbleed en Sonhouse.

Een teaser, op tv en digitaal loopt tot en met dinsdag 22/08/23. De rest van de 360°-campagne zal de hele back-to-school periode lopen (van woensdag 23/08/23 tot woensdag 04/10/23), en zal twee tv-spots omvatten: één om de nieuwe collectie van 24 sport-emoji voor te stellen en de tweede om de aankoop van het verzamelalbum aan te moedigen.

Credits

Client: ALDI

Contacts: Marcom-team ALDI

Agency: Serviceplan

Account Director: Kathleen Driscart

Account team: Josine Sanfilippo

Strategy: Dimitrios Lemonias

Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Creative Team: Manuel Sarraf, Bruno Hansen, Stephen Walckiers, Willem De Geyndt

Social Media team: Ellen Potoms, Emerson De Oliveira, Jennifer Appelmans

RTV Producer: Annemie Decorte  

Animation studio: Colorbleed
Executive producer: Bastiaan Mast
Producer: Anouk Toubi

Director: Tom Hankins

Technical Director: Roy Nieterau

CG lead: Erwin Dumoulin
Animation supervisor: Ziggy Deutz, 

Animators: Rogier Sikkema, Björn Sjöberg, Carina Hendriksson
Rigging: André Rüegger, Caio Hidaka, Danilo Pinheiro, Saul Almeida

VfX: Sander Bultman

Lighting/compositing: Raven Baars, Tom Hankins

Modeling: Leeloo Benezra

Character Artist: Diede Bouman
Sound studio: Sonhouse

Digital Agency: Plan.Net – Gregory Pin, Amandine Devlieghere, Adrien Van Hoorebeke

Digital Media Agency: Mediaplus – Bernard Lantannois, Simon Vagenhende

Media Agency: Publicis – Shirly Dupac, Maarten Keyen, Samy Belakbir

Folder: BOA - Ulrich Tallieu