SERVICEPLAN GEEFT AFTRAP VOOR SPORTIEVE EMOJI-ACTIE VAN ALDI

ALDI en Serviceplan kiezen deze keer voor sportieve emoji. Voetbal, paardensport, schaatsen, tennis, fitness... met 24 verschillende figuurtjes vinden alle sportfans zeker iets van hun gading. Voor elke €15 die ALDI-klanten uitgeven, ontvangen ze een gratis emoji, die ze voor het bedrag van €2,49 in hun verzamelalbum kunnen plaatsen.
Emoji zijn vooral populair bij jonge gezinnen. "Voor hen betekent het nieuwe schooljaar ook vaak een terugkeer naar de sportschool of sportclub. Door te kiezen voor sportemoji hopen we hun enthousiasme voor het verzamelen én het beoefenen van een of meer sporten, aan te moedigen," vertelt Isabel Henderick, managing director marketing & communication bij ALDI.
De campagne is zeker ook een beloning voor klantenloyaliteit. "De terug-naar-schoolperiode staat voor veel gezinnen gelijk aan stress en hogere uitgaven. Als discounter zorgen we ervoor dat september zowel betaalbaar als leuk is voor onze klanten," vervolgt Henderick.
De actie werd ontwikkeld binnen de strategische communicatie "ALDI, altijd slim" en wordt ondersteund door een 360°-communicatiecampagne die onder andere televisie, radio, POS, digitaal, SoMe, Digital OOH en OOH omvat. Het is een samenwerking tussen ALDI en Serviceplan, Plan.Net en Mediaplus, met Boost, BOA Creative Agency, Publicis en hun productiepartners Colorbleed en Sonhouse.
Een teaser, op tv en digitaal loopt tot en met dinsdag 22/08/23. De rest van de 360°-campagne zal de hele back-to-school periode lopen (van woensdag 23/08/23 tot woensdag 04/10/23), en zal twee tv-spots omvatten: één om de nieuwe collectie van 24 sport-emoji voor te stellen en de tweede om de aankoop van het verzamelalbum aan te moedigen.
Credits
Client: ALDI
Contacts: Marcom-team ALDI
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Josine Sanfilippo
Strategy: Dimitrios Lemonias
Creative Director: Tony Naudts-Ducène
Creative Team: Manuel Sarraf, Bruno Hansen, Stephen Walckiers, Willem De Geyndt
Social Media team: Ellen Potoms, Emerson De Oliveira, Jennifer Appelmans
RTV Producer: Annemie Decorte
Animation studio: Colorbleed
Executive producer: Bastiaan Mast
Producer: Anouk Toubi
Director: Tom Hankins
Technical Director: Roy Nieterau
CG lead: Erwin Dumoulin
Animation supervisor: Ziggy Deutz,
Animators: Rogier Sikkema, Björn Sjöberg, Carina Hendriksson
Rigging: André Rüegger, Caio Hidaka, Danilo Pinheiro, Saul Almeida
VfX: Sander Bultman
Lighting/compositing: Raven Baars, Tom Hankins
Modeling: Leeloo Benezra
Character Artist: Diede Bouman
Sound studio: Sonhouse
Digital Agency: Plan.Net – Gregory Pin, Amandine Devlieghere, Adrien Van Hoorebeke
Digital Media Agency: Mediaplus – Bernard Lantannois, Simon Vagenhende
Media Agency: Publicis – Shirly Dupac, Maarten Keyen, Samy Belakbir
Folder: BOA - Ulrich Tallieu
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]