Serviceplan Benelux krijgt Health-afdeling
Serviceplan Group breidt zijn expertise in de gezondheidszorg wereldwijd uit in alle Houses of Communication met de lancering van een nieuwe internationale merknaam: Serviceplan Health. De nieuwe merknaam komt van het bureau Serviceplan Health & Life uit München. Hierdoor is Serviceplan Health het eerste internationale netwerk van gezondheidszorginstellingen in Duitsland. Wat betekent dit concreet voor Serviceplan Benelux in Brussel? "Serviceplan Health is gelanceerd vanuit München vooral vanuit de vaststelling dat we eigenlijk in alle landen al redelijk wat Health-business deden," legt Peter Vande Graveele van Serviceplan Benelux uit. "Vanuit die bestaande klanten gaan we in elk waar Serviceplan aanwezig is, die discipline en expertise gaan versterken. Health is een echte hot topic geworden en onder de brands die zich in die sector begeven bevinden zich veel oude bekende, maar ook vele start-ups and scale-ups en andere nieuwkomers zoals de Health-Tech brands, Google, Apple, etc… Dus ja, we gaan er ook in Benelux, in een eerste echte Benelux-structuur, een focus van maken. We zullen organisch groeien en wie weet integreren we wel een team links en rechts."
De afdeling gezondheidszorg van de Serviceplan Group lanceerde meteen een grote internationaliseringscampagne. Om te beginnen wordt de nieuwe internationale merknaam Serviceplan Health in alle Houses of Communication in Europa geïntroduceerd, waaronder in Duitsland, Polen, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, België (zie hierboven), Spanje en Rusland. Zo volgt de afdeling gezondheidszorg het succesvolle internationale model van de Serviceplan Group en richt ze het eerste internationale netwerk van gezondheidszorginstellingen uit Duitsland op. In de Houses of Communication in verschillende landen wordt Serviceplan Health beheerd door lokale partners die een grondig inzicht hebben in de belangrijkste kenmerken van hun respectievelijke markten en hiermee rekening houden in hun samenwerking met klanten.
De belangrijkste activiteiten van het netwerk van bureaus omvatten het lanceren en herlanceren van gezondheidszorgmerken – zowel voor B2B als B2C. In het kader van haar ‘Building Best Brands in Healthcare’-missie zal Serviceplan Health volledig geïntegreerde communicatieconcepten van het merk aanbieden onder één dak in elk House of Communication in heel Europa – voorzien van zeer gespecialiseerde creatieve, medische en digitale teams en mediateams. In tijden waarin marketingactiviteiten klant- en patiëntgerichtheid centraal stellen, wordt dat vaak gezien als uniek op de internationale markt. Daarnaast werd een Medical Board opgericht bestaande uit de beste consultants en hooggekwalificeerde medische auteurs. De wisselwerking tussen medische experts en internationaal gerenommeerde creatieve denkers is van cruciaal belang om van een merk het beste merk op de gezondheidszorgmarkt te maken. Florian Bernsdorf, managing partner van Serviceplan Health: “Serviceplan Health is onze reactie op de vraag naar een innovatief bureauconcept dat onze klanten de mogelijkheid biedt om globale budgetten te consolideren en tegelijk te profiteren van ons uiterst efficiënte en geïntegreerde bureaumodel. We geloven dat alleen sterke en duurzame merken succesvol zullen zijn in het kader van de gezondheidszorgactiviteiten die steeds globaler worden. Door de complexiteit van de markten is het niet langer voldoende dat brandmanagers denken en handelen op het gebied van individuele disciplines. Er zijn concepten nodig die zowel op wereldwijd als op lokaal niveau kunnen worden ingevoerd. Sterke merken ontstaan uit de wisselwerking tussen alle disciplines, die elkaar nu veel meer beïnvloeden, onder meer dankzij de digitale transformatie. In de toekomst zullen merken slechts met de nodige snelheid, flexibiliteit en efficiëntie beheerd kunnen worden als de teugels centraal in handen worden gehouden.”