Shazam eens een ijsje
Speciaal voor het Europees kampioenschap voetbal gaat Cornetto in zee met Shazam, een van 's werelds meest populaire apps die artiesten en fans met elkaar in contact brengt. Op deze manier wil ook Cornetto de band met zijn jonge publiek vergroten. Het is het eerste merk van Unilever dat gebruik maakt van de visuele herkenning-technologie op verpakkingen. Voorlopig kan je enkel de limited-edition Cornetto Mix Mini shamzamen.
Gülsu Erden, senior brand development manager van Cornetto Global, vertelt: "We weten dat tieners die van voetbal houden steeds op zoek zijn naar nieuwe manieren om het EK te beleven. Daarom zijn we zo blij met deze samenwerking met Shazam. We zijn ook het eerste ijsmerk dat gebruik maakt van de visuele herkenning-technologie en dankzij deze activatie-campagne kunnen we op een leuke en vernieuwende manier met onze fans interageren. Ze genieten van de Cornetto Mix Mini met vrienden en dat terwijl ze betrokken zijn bij een van de grootste sportevenementen van dit jaar."
Hoe werkt het? Open de Shazam-app en scan de verpakking van de Cornetto Mix Mini. Je wordt dan doorgestuurd naar een microsite waar je je favoriete team kan selecteren, een selfie kan nemen en die bewerken met leuke land-gerelateerde objecten. Door de foto te delen op sociale media kan je ook deelnemen aan een wedstrijd om tal van (voetbal)prijzen te winnen. De actie loopt in België, Frankrijk, Italië, Spanje, Denemarken, Duitsland en Oostenrijk en de microsite is actief tot 31 augustus.