Shazam slaat borreltje van Peterman achterover

Innovation / Marketing / News / Retail

BRUG_PET17_0184_PACKAGING_PH04_PHASE 02Al sinds 1921 is Peterman een gewaardeerde jenever, zowel in het noorden als in het zuiden van het land. Dankzij zijn subtiele aroma’s, sterk karakter en zijn authenticiteit – dankzij bijna 100 jaar ervaring – is Peterman een verhaal, een trots, een gevoel van ‘belgitude’ dat je proeft bij elke slok.... Maar ook een gezonde dosis zelfspot! Vandaag wil de Belgische stokerij Bruggeman meer dan ooit het merk dynamiseren en verjongen. In het kader van de campagne “as-tu Peter gezien?” - bedacht in samenwerking met Hello Agency (digitale communicatie) en Stratégie (creatief bureau) - stelt Peterman drie nieuwe flessen in limited edition voor: Bright Berries, Vivid Violet en Conic Cuberdon. Elke fles symboliseert respectievelijk de magie van wilde bessen, de subtiliteit van violet en het typische aroma van de Belgische cuberdon.

Het design van deze nieuwe 70cl flessen is net zoals merkmascotte Peter: vol kleur, fun en avontuur. En er is meer, het zijn de eerste flessen in België die voorzien zijn van een Shazamcode, met dank aan Proximus Skynet Advertising. De code geeft je toegang tot de wereld van Peterman via het platform van de campagne “as-tu PETER gezien?”BRUG_PET17_0184_PACKAGING_FACING

Deze flessen liggen nu al in de winkel en zullen deze zomer ook te vinden zijn op de Gentse Feesten, Les fêtes du 15 août in Outremeuse, Les fêtes de Wallonnie in Namen en de Student kick-off in Gent. Hello Agency: “De integratie van Shazam op de nieuwe Limited Edition Peterman flessen is een zeer innovatieve manier om consumenten een 360° merkbeleving aan te bieden. Dankzij de techniek van het scannen van flessen, lukt het ons om een meer intrigerend inkoopproces te introduceren binnen de retailsector. Dit initiatief zal ongetwijfeld het gespreksonderwerp zijn bij de (early) merkadopters. In samenwerking met alle andere projectpartners, zijn we zeer trots bijgedragen te hebben aan de conceptualisering van deze campagne binnen een echte omni-channel strategie.”