Shazam zet stap in reclamewereld

Shazam-Nike

Innovation / Media / News

Shazam for Brands logo

Shazam pakt uit met Shazam for Brands. Daarmee verbindt de app voor muziekherkenning haar publiek wereldwijd met merken en hun doelgroepen. Shazam for Brands wordt vandaag 20 april voor het eerste gepresenteerd in Londen en New York.

Shazam heeft sinds haar start in 1999 een schat aan data over honderden miljoenen gebruikers wereldwijd verzameld. De data kunnen belangrijk zijn voor de verkoop van muziek, de inkomsten uit streaming en de programmering van muziek op de radio. De gebruikers schakelen Shazam in op de plaatsen waar ook de merken aanwezig zijn, zoals kroegen, winkels en sportstadions. Daar kunnen merkenbouwers en adverteerders hun content via Shazam for Brands aanpassen op basis van de data van de app. Begin april startte Coca-Cola zijn campagne 'Share a Coke® and a Song'. Consumenten konden daarbij een persoonlijke video opnemen door speciaal aangepaste flesjes en affiches van Coca-Cola in te scannen - en die dan delen via de hashtag #ShareaCoke.

CocaCola-Shazam

Shazam for Brands profileert zich ook als officiële partner van de Cannes Lions 2016. Daar zullen teams de mogelijkheden van de nieuwe technologie demonstreren.