‘Shazambare’ printadvertenties bereiken België

BMW

Crea / News

BMW
De eerste nationale krantencampagne met een 'Shazambare' advertentie is een feit, zo meldt Newsworks. Wie op 24 oktober de nieuwe BMW-advertentie 'Shazamt', zal terechtkomen op een minisite met een video over het nieuwe BMW X1-model. Shazam is het best bekend als applicatie om muziek te herkennen, maar sinds juni kunt u ze in België ook gebruiken om printadvertenties te scannen. Zo krijgt een advertentie een verlengstuk op smartphone of tablet, wat de gebruiker een beleving op maat garandeert en diens betrokkenheid aanzienlijk omhoog stuwt. Vormen van augmented reality, zoals de QR-code of Layar, worden al langer gebruikt in advertenties, maar waar deze methoden van nul een beperkt bereik hebben moeten opbouwen, kan Shazam bogen op reeds verworven bereik van 5,5 miljoen Belgische gebruikers, een footprint die voor printadvertenties nieuwe mogelijkheden biedt. In een tijd waarin krantenuitgevers volop inzetten op digitalisering toont deze actie aan dat er ook op papier voor vernieuwing gezorgd kan worden. "In een wereld die in hoog tempo verandert en digitaliseert, is het cruciaal voor een merk als BMW om vernieuwingen te bestuderen en, waar opportuun, toe te passen," zegt Walter Van De Loo, dealer marketingverantwoordelijke bij BMW Belux. "Dit uit zich niet enkel in onze innovatieve wagens, maar ook in hoe we als bedrijf tewerk gaan. Het voorstel van NP, Shazam en Initiative was een ideale manier om op een slimme wijze een klassieke printadvertentie voor de nieuwe BMW X1 te verrijken met een digitaal luik, waar de bezoeker de auto nog meer kan ontdekken."