Shell en Serviceplan leggen de kortingen voor het grijpen

Crea / News

Shell trapt het jaar af met een nieuwe campagne rond het loyaliteitsprogramma Shell GO+. Daarmee sparen leden punten via de Shell-app die ze kunnen inruilen voor tal van voordelen, zoals kortingen op benzine, op aankopen in Shell-shops en op aankopen bij partners zoals Zalando en IKEA. De nieuwe campagne, geproduceerd in samenwerking met communicatiebureau Serviceplan wordt gedragen door de slogan "Grijp je korting".

Er werd een hele reeks uitingen ontwikkeld, waaronder POS-materiaal voor de tankstations, een digitale component met paid media en specifieke assets voor de Shell-website en -app. Naast het vergroten van de bekendheid van het loyaliteitsprogramma heeft de campagne een aantal extra doelstellingen: het vergroten van de trafiek en de transactievolumes (tanken en elektrisch opladen) op Shell-stations, het werven van nieuwe Shell GO+-leden en ervoor zorgen dat bestaande leden van het programma de app als vanzelfsprekend gaan gebruiken. De campagne, die op 10 januari van start ging, zal tot 16 april 2024 lopen in bemande en onbemande Shell-stations in heel België en Luxemburg. 

Credits

Client: Belgian Shell

Contacts: Chloé Walgraeve

Agency: Serviceplan

Account team: Gaëlle D’Haese, Galia Burech

Strategy: Dimitrios Lemonias

Creative Director: Tony Naudts-Ducène

Creatives (Copy/AD): Nathalie Strybos, Marc Thomasset, Antony Samson

DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux

Motion Design: Mathilde Hermetz