Shtick doet Sinksenfoor Antwerpen digitaal draaien
Na het succes van de ondersteunende web-app van editie 2015 werd communicatiebureau Shtick opnieuw gevraagd de Sinksenfoor in Antwerpen digitaal te ondersteunen. De web-app werd onder handen genomen zodat ook desktop- en tabletgebruikers optimaal gesoigneerd worden. Ze kreeg ook een fikse opknapbeurt op designvlak om in de vernieuwde huisstijl van Stad Antwerpen te passen.
Qua functionaliteiten voorziet de web-applicatie alles wat een (potentiële) bezoeker zoekt: een overzichtelijke kaart van Park Oost (waar de foor plaatsvindt), een overzicht van de verschillende attracties, een lijst met evenementen en de informatie om tot aan de Sinksenfoor te geraken. Gebruikers kunnen een eigen to-do lijstje samenstellen om, eens ter plekke, zeker niets te moeten missen.
Wie ter plekke is, kan met behulp van de GPS-functie op zijn smartphone een bepaalde attractie lokaliseren. Een windroos geeft je de richting aan waar je heen moet om de attractie te vinden.
De Sinksenfoor vindt dit jaar voor de tweede keer plaats op Spoor Oost. De kermis begint op zaterdag 14 mei en u kan er van zo’n 150 attracties genieten tot en met zondag 19 juni. Nieuw dit jaar is het evenementenplein met muziekoptredens en het EK voetbal op groot scherm.
Credits
Klant: Stad Antwerpen
Contact: Hanne Pauwels, Marleen Jespers
Concept en creatie: Shtick
Creatief Directeur: Lev Detrez
Art Director: Yves Hellemans
Grafisch Design: Gert Marijnissen, Yves Hellemans
Project Management: Emilie Dieryck
Development: Undefined