Visueel communicatiebureau Shtick mocht zich tot winnaar kronen van de pitch die werd uitgeschreven door Herita — de vzw achter Open Monumentendag. Shtick zette de tanden in de communicatiecampagne voor hét grootste monumentenfeest van Vlaanderen. Shtick verzorgde het concept en de look ‘n feel, wat zich liet vertalen in een geïllustreerd campagnebeeld, een tv-spot en de nodige afgeleiden voor de social media-kanalen van Open Monumenten.
In-houseillustrator Sarah Herlant creëerde vier personages, die zich als ware erfgoed enthusiastshebben uitgedost als monumenten. In de geanimeerde tv-spot zien we deze vier modellen poseren voor de camera. “De huisstijl van Open Monumenten — waarin de nieuwe communicatiecampagne van Open Monumentendagontwikkeld moest worden — zat nog vers in onze vingers,” vertelt Rienk Michielsen, art director bij Shtick.
Vorig jaar kreeg Shtick al de opdracht om de branding van Open Monumentente verzorgen. Met dit nieuwe merk zal Herita het succes van Open Monumentendag het komende jaar doortrekken. Ze zetten zich dagelijks in voor de vele historische locaties die ons land rijk is, waardoor je als lid “elke dag Open Monumentendag” kan beleven. Op 8 september 2019 openen honderden monumenten gratis hun deuren om erfgoedliefhebbers en nieuwsgierigen te verwelkomen. De tv-spot zal te zien zijn op Eén in aanloop naar het event, of nu al op het wereldwijde web.
https://www.facebook.com/openmonumenten
Credits:
Klant: Herita vzw
Contact: Puck Verstraeten, Chloé Spruyt en Liselore Michils Agency: Shtick
Creative Director: Yves Hellemans
Illustratie en animatie: Sarah Herlant
Art Director: Rienk Michielsen
Project Management: Matthias Meersmans
Video: Shtick
In-houseillustrator Sarah Herlant creëerde vier personages, die zich als ware erfgoed enthusiastshebben uitgedost als monumenten. In de geanimeerde tv-spot zien we deze vier modellen poseren voor de camera. “De huisstijl van Open Monumenten — waarin de nieuwe communicatiecampagne van Open Monumentendagontwikkeld moest worden — zat nog vers in onze vingers,” vertelt Rienk Michielsen, art director bij Shtick.
Vorig jaar kreeg Shtick al de opdracht om de branding van Open Monumentente verzorgen. Met dit nieuwe merk zal Herita het succes van Open Monumentendag het komende jaar doortrekken. Ze zetten zich dagelijks in voor de vele historische locaties die ons land rijk is, waardoor je als lid “elke dag Open Monumentendag” kan beleven. Op 8 september 2019 openen honderden monumenten gratis hun deuren om erfgoedliefhebbers en nieuwsgierigen te verwelkomen. De tv-spot zal te zien zijn op Eén in aanloop naar het event, of nu al op het wereldwijde web.
https://www.facebook.com/openmonumenten
Credits:
Klant: Herita vzw
Contact: Puck Verstraeten, Chloé Spruyt en Liselore Michils Agency: Shtick
Creative Director: Yves Hellemans
Illustratie en animatie: Sarah Herlant
Art Director: Rienk Michielsen
Project Management: Matthias Meersmans
Video: Shtick
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]