Shtick verwelkomt studenten in Antwerpen

Crea / News

Het nieuwe academiejaar staat voor de deur. Dat het net iets anders wordt dan andere jaren, zal niemand verbazen. Daar zorgt dat ondertussen beroemde, maar nog steeds verdomde virus wel voor. Toch wil Stad Antwerpen samen met STAN (Student & Antwerp) en de Antwerpse hogescholen en Universiteiten haar studenten welkom heten.

Communicatiebureau Shtick bedacht een heroïsche outdoor campagne, aangevuld met animaties voor sociale media om deze enthousiaste jongelui een hart onder de riem te steken. Antwerpen en haar studenten, dat is een speciale band. Onder het motto “een bijzonder avontuur in bijzondere tijden” werden echte studenten in beeld gebracht boven in een magisch realistische skyline.

“Dat je studententijd de beste tijd van je leven is, blijft een torenhoog cliché. Maar wel eentje dat klopt,” vertelt Bas Derks van Shtick. “Deze insteek konden we al snel linken aan de huidige toestanden, zonder er nog maar eens expliciet naar te verwijzen.” Rienk Michielsen vult aan: “De filmische beeldtaal liet ons overigens ook toe om de studenten/modellen afzonderlijk — en dus Corona-proof — te fotograferen.”

“Antwerpen is als tweede grootste studentenstad van Vlaanderen bijzonder trots op haar studenten, en dat mogen ze geweten hebben,” vult Claude Marinower, schepen voor marketing en communicatie aan. “Met deze campagne willen we hen ook in deze uitzonderlijke tijden van harte welkom heten!”

De outdoor campagne siert de straten, bushokjes en mediaruimtes in ’t Stad en wordt ondersteund via de sociale media van de Stad en haar hogescholen/universiteiten.

Credits
Klant: Stad Antwerpen
Klantencontact: Katrien Vreys, Marleen Brock, Katherine Meersman
Agency: Shtick
Creatief Directeur: Yves Hellemans
Strategisch Directeur: Lev Detrez
Creatie: Bas Derks, Rienk Michielsen, Lev Detrez
Grafische vormgeving/animatie: Rienk Michielsen
Client Euphoria Provider: Matthias Meersmans
Casting: STAN

Fotografie: Greetje Van Buggenhout