Shtick zoekt én vindt Talentvinders voor stad Antwerpen

Crea / News

Met de campagne ‘Wie breder zoekt, die beter vindt’ ondersteunt stad Antwerpen ondernemers die hun vacatures moeilijk ingevuld krijgen. Dit doet ze door hen te inspireren en te introduceren in de wereld van inclusief ondernemerschap. Het Antwerpse communicatiebureau Shtick kreeg de opdracht om een overkoepelend concept uit te werken binnen de huisstijl van de stad. Onder het motto ‘wie breder zoekt, die beter vindt’ krijgen inclusieve ondernemers de toepasselijke naam 'Talentvinders'. Stad Antwerpen brengt deze geëngageerde ondernemers in contact met partnerorganisaties, taalcoaches, workshops en bootcamps voor leidinggevenden, sociale economiebedrijven, voordelige tewerkstellingsmaatregelen, enzovoort. Shtick zorgt voor de gepaste omkadering.

Het platform talentvinders.antwerpen.be brengt - naast nuttige informatie, praktische tips en contactgegevens - elke 2 weken het verhaal van een inclusieve ondernemer. Viviane Geunes van sterrenrestaurant Zilte, brillenontwerper Eline De Munck en 7 andere uiteenlopende ondernemers getuigen over hun uitdagende zoektocht naar geschikt personeel, in mini-documentaires volgens een vast format.

De apotheose van deze intensieve campagne vond plaats op 9 november in zaal Horta, met een slotevent waar de laatste documentaire in première ging. Ook deze is sinds vandaag te bekijken op het platform.

Credits

Klant: Stad Antwerpen
Contact: Ellen Wauters, Jeroen Peeters, Nadine Rypens
Agency: Shtick
Concept & creatie: Lev Detrez, Yves Hellemans, Matthias Meersmans, Rienk Michielsen Art Direction: Bas Derks
Copywriting: Matthias Meersmans
Development: Vincent Vanthienen
Productie: Poolhert