"Shut up. Be a good girl. Lay down."

Crea / News

Canvas Handmaid mortierbrigadeVanaf 31 oktober zendt Canvas het tweede seizoen uit van de Emmy-winnende serie 'The Handmaid’s Tale'. Die speelt zich af in een nabije toekomst waarin een extremistische religieuze groepering de macht heeft gegrepen, en vrouwen al hun rechten kwijt zijn. Mortierbrigade bracht een stukje van de reeks naar werkelijkheid door via wild postering een quote uit de serie te verspreiden: “Shut up. Be a good girl. Lay down.” Maar niet zonder fijntjes toe te voegen: “… op de zetel voor het tweede seizoen van The Handmaid’s Tale op Canvas en VRTNU.”Canvas Handmaid mortierbrigade
En over de plaatsing was nagedacht. Met posters naast universiteiten werden bijvoorbeeld jonge, zelfstandige vrouwen bereikt die allicht even zouden opkijken van de boodschap. De postering gebeurde in samenwerking met Rapid Media.
Credits
Client: Canvas
Client contacts: Bette Van den Briel, Marjolijn Van Boxel
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jesse van Gysel & Tom Meijer
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Anneleen Vande Voorde
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Design: Wim De Dobbelaar, Eva Goethals
Desk Top Publisher : Vito Latorrata