Sigrid Van Den Houte, commercieel directeur bij SBS Belgium (Vier en Vijf) wordt vice president brand, media & communication bij Liberty Global. Concreet wordt ze verantwoordelijk voor de merk- en mediastrategie en de communicatie van de vijf Liberty-merken in Europa.
Opmerkelijk: Liberty Global is het moederbedrijf van Telenet, dat op zijn beurt mede-eigenaar is van SBS Belgium. Voor Van Den Houte dus een vorm van (mooie) promotie, voor SBS een aderlating. "Soms rijdt er een trein voorbij waar je wel op moet springen," zegt de betrokkene vandaag in De Tijd. SBS Belgium moet dus op zoek naar een opvolger voor de Advertiser Personality of the Year 2012...
Sigrid Van Den Houte blijkt tevreden terug op haar tijd bij SBS Belgium: "De voorbije 2,5 jaar heb ik met veel enthousiasme het commerciële team van SBS geleid. Dat was een spannende, uitdagende en verrijkende ervaring. Ik had het voorrecht om samen met mijn team een nieuw commercieel verhaal te schrijven, een innovatieve visie uit te tekenen, en bemoedigende resultaten te boeken in een uitdagende tv-reclamemarkt. Het parcours was af en toe best hobbelig, de marktomstandigheden niet altijd makkelijk, en dus ben ik trots op de weg die we samen afgelegd hebben en de omzetgroei die we in 2015 hebben gerealiseerd. Ik heb geleerd dat televisie het sterkste medium is en blijft, met een prachtige toekomst, maar vooral dat waar ook, ongeacht de industrie, het de mensen zijn, die steeds opnieuw het verschil maken."