Proximus werd uitgeroepen tot snelste mobiele netwerk van België. Om dat te vieren, riep CEO Guillaume Boutin op om het wagenpark van Proximus een flinke update te geven. En zo geschiedde: SILK creëerde de snelste camionette van het land. Als we de vlammen en de spoiler mogen geloven, tenminste.
SILK bedacht een campagne voor Proximus rond hun kersverse titel van snelste mobiele netwerk van het land. Daarbij werd de iconische ‘Proximus-camionette’ onder handen genomen. Speciaal voor de gelegenheid werd er een tuning-versie gebouwd, inclusief paarse vlammen, chrome velgen en een heuse spoiler. De fake uitlaatpijpen moeten ons doen geloven dat de camionette minstens even snel is als het mobiele internet van Proximus. Al kunnen we dat allicht met een korreltje zout nemen.
De campagne omvat een full page print in alle Belgische kranten, een social media-luik en een online film. De productie was in handen van Famous Creators.
Credits:
Client: Proximus
Client: Aurélie Denayer, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans
Agency: FamousGrey (as part of SILK)
ECD: Peter Ampe
CD: Antoinette Ribas
Creative team: John Benois & Kenn Van Lijsebeth
CSD: Catherine De Block
Account Director: Audrey Semal
Account Manager: Roozbeh Ahmadi
Motion Designers: Sacha Lempereur, Elsa Gervais
Desktop publisher: Franco Scaramuzza
Production House: Famous Creators
Studio Director: Olivia Naudts
Video production & edit: Bas Van Hoof
Media Agency : Essence Mediacom (as part of SILK)
Media planner Proximus : Perrine De Keyzer