Silk en Proximus zagen u bewegen

Crea / Media / News

Proximus

De festivalzomer is officieel voorbij. Een prachtige periode vol muziek, dansen  en sharen! Silk en Proximus lieten iedereen meegenieten van de festivalvibes en gingen daarom op zoek naar Vibe Catchers, nieuwe gezichten die de sociale media van Proximus overnamen tijdens de festivals. Het ultieme doel? Zorgen voor de next it girls- en boys. Zoals Usher ooit Justin Bieber ontdekte, zeg maar.

Dit jaar dus geen alom bekende gezichten die verslag uitbrachten voor Proximus op de festivals. Wel enthousiaste – nog onbekende – gezichten die graag de rol van reporter op zich namen. Iedereen kreeg de kans om in de spotlights te staan. En hopelijk daar te blijven. Ervaring? Helemaal niet nodig. Een enthousiaste persoonlijkheid en een uit de hand gelopen sociale mediaverslaving, waren meer dan voldoende.

Enkele bekende gezichten mochten wel hun steentje bijdragen in de zoektocht naar de toekomstige Vibe Catcher. Sofie Engelen, metalexpert van Stubru, werd ingezet om een Vibe Catcher te vinden voor Graspop Metal Meeting. Voor Rock Werchter vroeg Proximus Thibault Christiaensen, zanger van Equal Idiots. Voor Pukkelpop was dit het duo van Blackwave die er zelf op de mainstage speelden. Ook voor Tomorrowland en Les Francofolies gingen bekende gezichten op zoek gaan naar dé perfecte Vibe Catcher.

Wat moesten potentiële kandidaten doen om Vibe Catcher te worden? Proximus kunnen overtuigen in één minuut. In een filmpje moesten ze zichzelf voorstellen en vertellen waarom zij de ideale festivalganger zijn om de vibes te catchen.

Aan de Vibe Catcher dus om hun beste festivalmomenten vast te leggen en  te delen met de volgers van Proximus. Van relaxen op de weide tot stagediven tijdens een optreden en alles geven tijdens een regenbui: eigenlijk alles wat bij het hele festivalgebeuren hoort.

Check alle posts en de aftermovie.

In cijfers:

De Vibe Catchers maakten meer dan 160 stories

De campagne, de wedstrijd en de social posts werden in totaal 14.932.876 keer bekeken.

Proximus deelde 54.000 unieke festival caps uit.

Credits

Client : Proximus

Contacts : Erik Cleiren, Tim Colman

Ecosystem : SILK

Agency : PROPHETS

Production: Proximus Media House

CD : Sam De Win

Creation : Ivan Moons, Adnan Chehima, Sophie Oome, Wouter Huyghe

Account Team : Ophélie Van Hagendoren, Jeremy Demoor

Content : Charlotte Van der Perre, Gert Hauben

Digital Strategy : Tom Willemkens