Silk en Proximus zagen u bewegen
De festivalzomer is officieel voorbij. Een prachtige periode vol muziek, dansen en sharen! Silk en Proximus lieten iedereen meegenieten van de festivalvibes en gingen daarom op zoek naar Vibe Catchers, nieuwe gezichten die de sociale media van Proximus overnamen tijdens de festivals. Het ultieme doel? Zorgen voor de next it girls- en boys. Zoals Usher ooit Justin Bieber ontdekte, zeg maar.
Dit jaar dus geen alom bekende gezichten die verslag uitbrachten voor Proximus op de festivals. Wel enthousiaste – nog onbekende – gezichten die graag de rol van reporter op zich namen. Iedereen kreeg de kans om in de spotlights te staan. En hopelijk daar te blijven. Ervaring? Helemaal niet nodig. Een enthousiaste persoonlijkheid en een uit de hand gelopen sociale mediaverslaving, waren meer dan voldoende.
Enkele bekende gezichten mochten wel hun steentje bijdragen in de zoektocht naar de toekomstige Vibe Catcher. Sofie Engelen, metalexpert van Stubru, werd ingezet om een Vibe Catcher te vinden voor Graspop Metal Meeting. Voor Rock Werchter vroeg Proximus Thibault Christiaensen, zanger van Equal Idiots. Voor Pukkelpop was dit het duo van Blackwave die er zelf op de mainstage speelden. Ook voor Tomorrowland en Les Francofolies gingen bekende gezichten op zoek gaan naar dé perfecte Vibe Catcher.
Wat moesten potentiële kandidaten doen om Vibe Catcher te worden? Proximus kunnen overtuigen in één minuut. In een filmpje moesten ze zichzelf voorstellen en vertellen waarom zij de ideale festivalganger zijn om de vibes te catchen.
Aan de Vibe Catcher dus om hun beste festivalmomenten vast te leggen en te delen met de volgers van Proximus. Van relaxen op de weide tot stagediven tijdens een optreden en alles geven tijdens een regenbui: eigenlijk alles wat bij het hele festivalgebeuren hoort.
Check alle posts en de aftermovie.
In cijfers:
De Vibe Catchers maakten meer dan 160 stories
De campagne, de wedstrijd en de social posts werden in totaal 14.932.876 keer bekeken.
Proximus deelde 54.000 unieke festival caps uit.
Credits
Client : Proximus
Contacts : Erik Cleiren, Tim Colman
Ecosystem : SILK
Agency : PROPHETS
Production: Proximus Media House
CD : Sam De Win
Creation : Ivan Moons, Adnan Chehima, Sophie Oome, Wouter Huyghe
Account Team : Ophélie Van Hagendoren, Jeremy Demoor
Content : Charlotte Van der Perre, Gert Hauben
Digital Strategy : Tom Willemkens
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]