SILK vertaalt nieuwe positionering Proximus in TV-spot

Op 13 juni toonden we u al enkele beelden uit de nieuwe spot voor Proximus, nu is er de ‘full monty’-spot, getekend: SILK. Met de nieuwe tagline ‘Think Possible’ zet Proximus nieuwe bakens uit voor de komende jaren. ‘Think Possible’ wil zowel de Belgische consumenten als de Belgische bedrijven inspireren met alle mogelijkheden die nieuwe technologieën ons bieden. Als marktleider lanceert Proximus meteen ook een aantal nieuwe concrete producten, die onze mediaconsumptie grondig zullen veranderen – al lieten enkele televisiezenders weten nog niet mee te zijn met wat Proximus wil.
De nieuwe lijn ‘Think Possible’ wordt geïntroduceerd met een 45” -anceringsvideo en een volledig geïntegreerde campagne die vanaf maandag 17 overal te zien is. Het is meteen het eerste werk van het ecosysteem SILK, de nieuwe communicatiepartner van Proximus. SILK bestaat uit FamousGreyals strategische, creatieve partner en ecosysteemleider,Maxusals mediapartner (Groep M), Prophets(recent nog overgenomen door Intracto) als digitaal creatief bureau en Altavia Actals verantwoordelijke voor points of sale en packaging.
Voor de executie van de lanceringsvideo werd samengewerkt met het regisseursduo Helveticavan Lovo Films. Op de tonen van Groove Armada's“We see you baby” zien we een aantal scènes waarin technologieën op een inspirerende manier worden toegepast. Zoals “We see you baby…selling worldwide”, “We see you baby…shaking that ass” of “We see you baby…living with Brad.” In het packshot wordt “We see you baby” elegant hertaald naar “We zien het je al doen.”
De video is ook zo gemaakt dat elke scène apart kan ingezet worden in targeted posts of addressable TV, een van de nieuwe producten van het merk. Dezelfde boodschap zal ook uitgedragen worden in SoMe, OOH en het winkelpunt. De kick-off campagne heeft als doel het nieuwe Proximus aan te kondigen en de lijn te installeren. In een later stadium zal ‘Think Possible’ worden ingevuld aan de hand van proofpoints die zowel elk individu of de hele maatschappij voortstuwen. SILK en Proximus benadrukken het enorme potentieel van de nieuwe tagline, die de missie en het terrein van Proximus perfect afbakent. De lijn heeft zowel extern als intern een wervende kracht en de eerste invulling werkt aanstekelijk. “Wij kijken uit naar onze eerste uiting, maar we zijn al evenzeer bezig met het plannen en uitwerken van de volgende campagnes,”klinkt het bij SILK.
De voortdurende en steeds snellere evolutie van digitale technologieën verandert grondig de gewoonten en verwachtingen van de Belgische consument, zegt Dominique Leroy,CEO van Proximus: “ Deze innovaties openen een wereld van mogelijkheden die Proximus voor iedereen beschikbaar wil maken. Daarom sturen we onze merkpositionering met de 'Think possible'-belofte bij en zijn we blij dat we vandaag innovatieve en gepersonaliseerde toepassingen en diensten kunnen voorstellen die het leven van onze klanten elke dag zullen vergemakkelijken.” Binnen dit kader lanceerde Proximus vorige donderdag meteen vijf belangrijke innovatieve producten, die ervoor zullen zorgen dat zijn klanten makkelijker hun weg kunnen vinden binnen het grote aanbod van mogelijkheden: Proximus Pickx, een innovatief content platform, de V7, de eerste Europese decoder op Android, Cloud Gaming dankzij Shadow, Enjoy!, een gepersonaliseerd getrouwheidsprogramma en gerichte reclame, op maat van elke klant.
CREDITS
Client: Proximus
Client contacts: Aurélie Denayer, Laurence Carion, Sophie De Nys, Manoëlle Ballaux
Ecosystem: SILK
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative Team: Tom Berth & Geert De Rocker
Copywriter: Tom Berth, Jonathan D’oultremont
Client Service Director SILK: Naïké Van Hulle
Account Director: Naïké Van Hulle
Account manager: Cato Samyn, Romy Vierhouten
Head of Strategy: Jonathan Detavernier
Digital Strategy: Tom Willemkens
Production Director: Emily Rammant
RTV Producer: Loes Fierens
Film Production Company : Lovo Films
Executive Producer : Bert Brulez
Producers: Chou-Jung Kuo, Fred Vrancken
Director: Helvetica
DOP: Piet Deyaert
Post-production: Lovo Films, FamousGrey Productions
Sound studio: FamousGrey Productions
Sound Engineer : Eli Sundermann, Pierre-Etienne Bonnet
Music: Fritz Sundermann
Singer: Amaryllis Uitterlinden
Photographer: Britt Guns
Post-production: Sven Vanhee
PR Manager: Liesbeth Pyck, Sarah Thomas
Digital Agency: Prophets
Digital producer: Timothy van den Brande, Kenneth Boerjan
UX: Thomas Mattheusen, Joe Smith
Development: Dave De Preter, Peter Vercauteren, Ruth Bonne, Samuel Joos, Stijn Huybrechts
Design: Janne Degryse, Fé Riské, Mathieu Michaux
Copywriter :Chani Fajka, Thomas Vandenhauten
Media Agency: Maxus
Head of Media & strategy: Britt Luyten
Digital strategy: Sebastien Reps
Digital Planning: Melissa Bouchal, Khrystyna Tymochko, Judith Crispin, Mohamed Farg Abu Zeid
Offline Planning: Vincent Laduron, Elise Lameire, Fabienne Imbo, Nathalie Vanderlinden
POS-agency: Altavia-ACT
Account Director: Jean-Yves Claes, Bérengère Ooms
Art Director: Stefano Di Felice
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]