Silver & Copper maakt rebussen voor Nostalgie

Crea / News

Om zijn leiderschap te versterken, kiest Nostalgie voor een nieuwe look. Sinds 24 augustus belichaamt de Franstalige zender zijn aanwezigheid met een duidelijke, iconische N. Die is voortaan zichtbaar in de communicatie van het merk, maar ook op de website en sociale media.

“Na twee jaar aan de top is het tijd voor Nostalgie om deze status ook echt aan te nemen. Daarom kozen we voor een iconische N,” zegt Miguel Aguza, marketingdirecteur van NGroup. “De uitdaging bestaat erin om het merk te doen evolueren zonder daarbij de kracht van onze communicatie te verliezen: creativiteit gebaseerd op muziek. Ook in deze nieuwe aanpak blijven we dus onze traditie voortzetten met de baseline « une furieuse envie de chanter ».”

Het Brusselse bureau Silver & Copper kreeg de opdracht om dit idee vanaf het begin van het schooljaar uit te werken en toe te passen op verschillende media. De campagne vertrekt net als vorige vanuit een eenvoudig idee: spelen met liedjes om ze via het merk te verankeren in het dagelijkse leven van de mensen. Enter de nieuwe campagne « rébus », die net als eerdere campagnes « 3-lyrics » en « Post-it » inzet op een ludieke en amusante aanpak.

De campagne wordt in een eerste fase uitgerold in OOH via het netwerk van JCDecaux. In de komende weken volgen ook advertenties in kranten en magazines.

Credits
Marque: Nostalgie
Clients: Miguel Aguza, Laure Di Francesco, Sophie Evrard, Gaelle Leys
Agence: Silver&Copper
CSD: Jp Cremers
Directeur Créatif: Didier Vanden Brande
Art Director: Lydie Anthoons
Studio/mise au net: Capital Panache
Graphistes: Eliott Verhelpen, Sahra Marly, Isabela Medeiros