Het aantal start-ups is op de Belgische markt steeds groeiend, en de drankensector is daar geen uitzondering op. Op amper vijf jaar tijd is het aantal brouwerijen in België bijna verdubbeld, maar ook de wereld van de soft drinks blijft niet achter. In augustus zag « Simone a Soif » het daglicht, een licht gearomatiseerd drankje dat bovendien Belgisch is.
Om meer bekendheid te verwerven, trok Simone a Soif naar Tramway 21. Niet gemakkelijk, want hoe maakt men een jong merk bekend, met een budget dat een pak lager ligt dan dat van de grote internationale merken? Voor het reclamebureau kon men zich enkel onderscheiden door een globale aanpak van de problematiek. Er diende gewerkt te worden rond de persoonlijkheid van het merk, rond het verhaal dat erbij verteld werd en rond het ritueel, om een unieke ervaring te creëren op het moment van de tasting. Want niet enkel het drankje is belangrijk, maar tevens de filosofie erachter. Deze om nieuwe, natuurlijke dranken te creëren, met respect voor de natuur en de gezondheid terwijl het een maximum aan genot verschaft.
Tramway21 kwam met het idee om van Simone een echt personage te maken en stelde zich bij het samenstellen ervan heel wat vragen: Hoe drukt ze zich uit? Wat maakt haar aan het lachen? Waar houdt ze van en waar heeft ze een hekel aan? Voor welk goed doel zou ze zich inzetten? Wat het verhaal betreft heeft het bureau ervoor gekozen het accent te leggen op de ongewone mixologie: Komkommer & Munt, Appel & Geranium, Aardbei & Melisse en Peer & Immortelle, via diverse communicatietools zoals een B2B-folder en een commerciële stand.
Wat tenslotte het ritueel betreft heeft Tramway21 besloten het rietje terug in ere te herstellen. Het is het symbool van de onbezorgdheid en de gretigheid van onze kindertijd. De volgende stap zal erin bestaan de persoonlijkheid van Simone uit te breiden naar de sociale media en het terrein op te gaan in de lente om deze dranken aan het grote publiek te leren kennen. Komaan... instappen Simone!