Sinterklaas omzeilt corona met Mortierbrigade

Crea / News

Sinterklaas moet dit jaar, zoals iedereen, afstand bewaren omwille van corona. Dat hij daardoor geen kinderen kon bezoeken in de winkels van DreamLand, dat wist u al. En dat er een manier bedacht werd waarop kinderen hun held toch persoonlijk konden spreken, dat ook. In een maand tijd kregen 13.500 kinderen de kans om Sinterklaas te spreken in een persoonlijke video call. Ja, de man is misschien oud, maar hij is wel mee met z’n tijd.

Mortierbrigade verzorgde nu een campagne, die werd aangekondigd in een video op de website van DreamLand, waarin de Sint alle kinderen uitnodigde om een afspraak te maken. De volledige campagne vond online plaats en op Facebook, TikTok en Instagram.

Credits
Client: DreamLand
Client contacts: Isabelle Thienpont, Elisabeth Verhaeghe & Ellen Wilms
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De CeusterCreatives: Frédéric Delouvroy & Michiel Baeten
Copy FR: Nicolas Gaspart
Strategy: Laura Deknock
Lead Producer: Lore Meert
Producer: Margaux Mariens
Junior Producer: Gwen Reynaert
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager: Jonas Van Bael
Social Media Creative: Emma Poorters
Cross Media Designer: Kaatje Schreurs
Production Company: The Breakfast Club
Director: Tibaut Coppens
Executive Producer: Dagmar Duportail
Producer: Maarten Verstraete
DOP: Piet Deyaert
Activation: City Cubes