Skinn maakt van cd&v een uitgesproken, eigentijds merk

Crea / News

Het merk cd&v beleeft turbulente tijden. Een diepgaande vernieuwing was essentieel om relevant te blijven. Skinn Branding Agency zorgde daarom voor een nieuwe stijl met een duidelijk verhaal en hedendaags gevoel.

“Zelfde basis. Frisse start. Terug naar de roots. Terug tussen het volk. Daar waar het ooit begon voor cd&v, daar positioneren we het merk vandaag opnieuw,” klinkt het bij Skinn. “Inhoudelijk én visueel. Met een ondubbelzinnige baseline, standpunten in mensentaal, een sympathiek logo en een merkbeleving waarin de gewone mens zichzelf herkent. De nieuwe branding grijpt op een eigentijdse manier terug naar de roots van cd&v. Het merk voelt toegankelijk, menselijk en jong aan.”

De nieuwe identiteit van cd&v is zelfzeker, warm en optimistisch. In het logo werden de schreeuwerige kapitalen ingeruild voor sympathieke, maar duidelijke onderkastletters. Het krachtige cd&v-oranje krijgt gezelschap van vijf diverse, energieke secundaire kleuren. En de ampersand? Die zette Skinn in om te onderstrepen hoe cd&v de dingen wil aanpakken: samen. Naast een uitgebreide brand guide creëerde het bureau ook visuele assets, tools en templates waarmee de partij zelf aan de slag kan. Zo past elke Instagrampost, flyer of banner consequent in het nieuwe verhaal van cd&v.

Skinn koos niet voor modellen, maar voor echte mensen uit verschillende culturen. “Zelfzeker poserend of recht uit het leven geplukt. Zij zijn de basis voor een authentieke, optimistische en daadkrachtige beeldstijl die vertrouwd en warm aanvoelt,” aldus het bureau.

De kleurrijke maar heldere landingspagina neemt mensen stap voor stap mee in het nieuwe verhaal van cd&v. De brand movie en het manifesto geven context, terwijl drie thema’s de inhoudelijke focus van de partij duidelijk maken. “Het verhaal is aangescherpt. De nieuwe branding voelt fris, maar vertrouwd aan. Het merk cd&v staat terug tussen het volk, klaar voor de toekomst.”