Skynet.be vernieuwt zijn homepagina
Proximus vernieuwde de homepagina van www.skynet.be en dacht daarbij ook aan de adverteerders. In een snel veranderend telecom- en medialandschap, waarin het bedrijf dichter bij zijn klanten wil staan, vervult Skynet.be na meer dan 20 jaar nog steeds een cruciale rol. De vernieuwing komt een klein anderhalf jaar na de vorige update. De homepagina kreeg nu een meer eigen gezicht, terwijl de link met Proximus toch duidelijk blijft. Het design kreeg een lichter en moderner kleedje, en het nieuws werd toegankelijker en zichtbaarder gemaakt. Tegelijk blijven de toepassingen van Proximus (mini TV-gids, mini voetbalkalender, promotie van het business-segment,….) een prominente plaats innemen. De vernieuwing maakt de surfervaring op Skynet.be een stuk kwalitatiever, zowel qua inhoud als qua gebruiksgemak.
De Skynet homepage trekt gemiddeld 450.000 unieke bezoekers, met 3 miljoen bezoeken en 5 miljoen page views per maand. En voor adverteerders? De nieuwe homepagina beschikt over een perfect geïntegreerd topformaat. Aan de rechterkant komt een IMU, maar ook een halfpage op die plaats behoort tot de mogelijkheden. Dit formaat kan nu in de vorm van een Portalpower-pack aangekocht worden voor zowel de homepagina’s van Skynet.be en Yahoo.be. In de nieuwsstroom is er plaats voor een tweede leaderboard. Tot slot biedt de nieuwe homepage een veel grotere flexibiliteit aan voor à la carte native advertising.