“Je hoeft niet alles te slikken of in je lijf te laten prikken. Maar kom, je bent gezond. En laten we net nu op zoek zijn naar gezonde proefpersonen om nieuwe geneesmiddelen en vaccins te testen.” Zo trekt het UZ Gent een campagne op gang om nieuwe kandidaten aan te trekken. Want zonder proefpersonen kunnen broodnodige geneesmiddelen- en vaccinstudies niet doorgaan.
Slikken of prikken?
Creative agency Hurae ontwikkelde in opdracht van UZ Gent en het Centrum voor Vaccinologie (CEVAC) een campagne met een variatie aan beelden en slogans om de aandacht te trekken. Die worden ingezet voor onder meer een online campagne, outdoor affiches, scheurposters, flyers, reclame op broodzakken, etc. Daarnaast werd ook een activatie ontwikkeld waarbij deelnemers prijzen kunnen winnen (met knipoog naar de slogans) zoals lolly’s, condooms, stylo-spuitjes en sp(r)uitjes.
“We zijn tevreden dat we deze campagne konden ontwikkelen in nauwe samenwerking met de teams van UZ Gent en CEVAC. Tijdens de Student Tour en Student Kick Off kwamen ze ook zelf mee de studenten aanspreken om deel te nemen. Die persoonlijke aanpak werkt heel goed. Via de persdienst van UZ Gent is de campagne vlot opgepikt door de media met heel wat artikels en items bij onder meer VRT Nieuws, VTM Nieuws en zelfs De Ideale Wereld,” zegt Sam Sisk van Hurae.
Mooi verdiend
Geïnteresseerden vullen op www.uzgent.be/slikkenofprikken een geheel onwetenschappelijk testje in om te ontdekken welke studie hen het beste ligt. Schrijven ze zich in bij de dienst Geneesmiddelenonderzoek of het Centrum voor Vaccinologie (CEVAC), dan krijgen ze alle informatie en pas daarna beslissen kandidaten of ze effectief willen deelnemen. Een vaccinstudie kan 300 tot 600 euro opleveren. Met een klinische studie kan je tussen de 1.500 en 4.000 euro verdienen. De studies staan uiteraard onder strikt toezicht en verlopen volgens de strengste kwaliteitsnormen.
Credits
Klant: UZ Gent en CEVAC
Lies Ketels, Koen Meiresonne, Dieneke Van Gerrewey, Tessa Verheecke,
Karlien Wouters, Prof. dr. Isabel Leroux-Roels, Fien De Boever
Agency: Hurae
Creative directors: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven
Marketing strategy: Sam Sisk
Creatives: Matti Meurisse, Suzanne Akgun, Youssef Lamrabat
Design: Koen Meiresonne, Suzanne Akgun
Productie: Helena Schotte, Loïc Steeland, Sam Sisk, Lies Ketels (UZ Gent)
Fotografie: Christophe Vander Eecken
PR: UZ Gent - Karlien Wouters
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]