Slikken of prikken? Hurae zoekt proefpersonen voor UZ Gent

Crea / News

“Je hoeft niet alles te slikken of in je lijf te laten prikken. Maar kom, je bent gezond. En laten we net nu op zoek zijn naar gezonde proefpersonen om nieuwe geneesmiddelen en vaccins te testen.” Zo trekt het UZ Gent een campagne op gang om nieuwe kandidaten aan te trekken. Want zonder proefpersonen kunnen broodnodige geneesmiddelen- en vaccinstudies niet doorgaan.   

Slikken of prikken?

Creative agency Hurae ontwikkelde in opdracht van UZ Gent en het Centrum voor Vaccinologie (CEVAC) een campagne met een variatie aan beelden en slogans om de aandacht te trekken. Die worden ingezet voor onder meer een online campagne, outdoor affiches, scheurposters, flyers, reclame op broodzakken, etc. Daarnaast werd ook een activatie ontwikkeld waarbij deelnemers prijzen kunnen winnen (met knipoog naar de slogans) zoals lolly’s, condooms, stylo-spuitjes en sp(r)uitjes.

“We zijn tevreden dat we deze campagne konden ontwikkelen in nauwe samenwerking met de teams van UZ Gent en CEVAC. Tijdens de Student Tour en Student Kick Off kwamen ze ook zelf mee de studenten aanspreken om deel te nemen. Die persoonlijke aanpak werkt heel goed. Via de persdienst van UZ Gent is de campagne vlot opgepikt door de media met heel wat artikels en items bij onder meer VRT Nieuws, VTM Nieuws en zelfs De Ideale Wereld,” zegt Sam Sisk van Hurae. 

Mooi verdiend

Geïnteresseerden vullen op www.uzgent.be/slikkenofprikken een geheel onwetenschappelijk testje in om te ontdekken welke studie hen het beste ligt. Schrijven ze zich in bij de dienst Geneesmiddelenonderzoek of het Centrum voor Vaccinologie (CEVAC), dan krijgen ze alle informatie en pas daarna beslissen kandidaten of ze effectief willen deelnemen. Een vaccinstudie kan 300 tot 600 euro opleveren. Met een klinische studie kan je tussen de 1.500 en 4.000 euro verdienen. De studies staan uiteraard onder strikt toezicht en verlopen volgens de strengste kwaliteitsnormen.

Credits

Klant: UZ Gent en CEVAC

Lies Ketels, Koen Meiresonne, Dieneke Van Gerrewey, Tessa Verheecke,

Karlien Wouters, Prof. dr. Isabel Leroux-Roels, Fien De Boever

Agency: Hurae

Creative directors: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven

Marketing strategy: Sam Sisk

Creatives: Matti Meurisse, Suzanne Akgun, Youssef Lamrabat

Design: Koen Meiresonne, Suzanne Akgun

Productie: Helena Schotte, Loïc Steeland, Sam Sisk, Lies Ketels (UZ Gent)

Fotografie: Christophe Vander Eecken

PR: UZ Gent - Karlien Wouters