De Kempense KMO Events Catering Bevers is gekozen als publiekscateraar voor het WK veldrijden komend weekend in Luxemburg. Met een vernieuwend concept ‘traiteur-in-het-veld’ zorgt de cateraar naast de klassieke snelle hap ook voor pure en kwalitatieve voeding voor het grote publiek.
Het veelzijdige cateringbedrijf overtuigde de organisatoren om voor hen te kiezen met een nieuw concept, ‘traiteurkwaliteit voor de gewone supporter’. « Eigenlijk brengen we het restaurant naar het veld, » zegt bedrijfsleider Jaak Francken. « Op meerdaagse evenementen zoals het festival van Dranouter en Dreamville merkten we al langer dat het gewone publiek graag meer keuze wil als het over catering gaat. Ergens is het logisch dat je niet dagen na elkaar wil leven op friet, hamburger of braadworst. Voor dat soort evenementen zochten we naar haalbare formules om ook op het terrein voor traiteurskwaliteit te zorgen. Dat deden we met succes. Samen met de kwaliteitsslager Carmans uit Beringen hebben we een aantal kwaliteitssnacks ontwikkeld voor het publiek dat wat culinaire meerwaarde zoekt. »
De ambachtelijke slager ontwikkelde op vraag van Events Catering Bevers een aantal kwalitatieve verse vleesproducten. Zo heeft het publiek keuze uit 100% zuivere rundsburgers, bouletten en cervela’s, maar ook pasta en pizza. Het nieuwe concept betekent echter niet dat Events Catering Bevers plots afstand neemt van de klassieke snacks op evenementen. « We zweren de klassieke friet of braadworst niet af, » beklemtoont de bedrijfsleider. « Ook daar staan we achter ons aanbod dat ook kwalitatief is. Ook onze snelle hap is van goede kwaliteit. Wat we willen is het publiek gewoon meer keuze bieden. »
Het traiteurconcept werkt reeds op diverse events. De stap naar het veldrijden, dat doorgaans wordt geassocieerd met volksvermaak, leek niet evident. « Maar intussen rolden we dit concept bijvoorbeeld al uit op topcrossen zoals de Koppenbergcross, de Cyclocross Essen en de Azencross Loenhout. Ook op de Krawatencross in Lille zullen we dit opzetten. Het succes is overweldigend. »
De aanwezigheid in Luxemburg is door het nieuwe concept alvast een logistiek meesterwerkje. Al twee weken op voorhand wordt er opgebouwd en getimmerd aan de publiekscatering. « Het nieuwe concept vraagt natuurlijk veel meer dan de plaatsing van een frituur of een hamburgerkraam. Maar ook in die meer complexe opbouw hebben we intussen de nodige ervaring. Bovendien, eens het WK- weekend is aangebroken, zullen we van de verre verplaatsing niet veel meer merken. Er zal in Luxemburg vooral ABK klinken: Algemeen Beschaafd Kempens, » lacht Francken.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]