Smart-ID en Dallas dagen itsme uit
Smart-ID, de elektronische authenticatietool uit Estland, bewijst zichzelf al enkele jaren met miljoenen Europese gebruikers. De veilige en snelle app voor online identificatie en digitale handtekeningen, komt nu met een eerste lanceringscampagne in België in samenwerking met Dallas. Want itsme mag dan wel de gevestigde waarde in ons land zijn, Smart-Id is een veilig én internationaal beproefd alternatief. Maar hoe strijd je als David tegen Goliath?
Eerst en vooral is daar een slimme strategie voor nodig, die Dallas uitstippelde. Zo richten ze zich op zowel Belgische bedrijven als op particulieren tijdens deze lancering. Om beide efficiënt te bereiken creëerde Dallas één overkoepelend merkverhaal met een sterke tone-of-voice en herkenbare look and feel: direct, fris en heel erg ‘nu’. De hoge trust-factor en het internationale karakter van de app moeten Belgische gebruikers over de streep trekken. Met de lijn ‘Ja, dat ben ik. 100%’, worden zowel het frisse imago als de betrouwbaarheid van de app benadrukt. De campagne wordt hyper-targeted ingezet op Meta, LinkedIn, YouTube en Google ads.
“Met deze lanceringscampagne spelen we 100% in op de trust-factor die zó belangrijk is in de eID-markt,” zegt Peter Speltens, strategic director Dallas.
Credits:
Client: Smart-ID
Client contact: Kati Vabi, Piruza Harutjunjan
Agency: Dallas
Creative Director: Seb De Roover, Karel Dejonghe
Creatives: Fabian Cornelis, Jordy Roelands
Strategy: Peter Speltens, Britt Meulenberg
Design: Anthony Buyssens, Erika Kongs
Account Manager: Nele Witvrouwen
Account Director: Veerle De Boitselier