Smart-rijders en BBDO bedanken “dickparkers”

Crea / News

parking patrick-tomasso-363779-unsplashDe laatste Smart-campagne toonde al aan hoeveel tijd het kost om in ons land een parkeerplaatsje te vinden. Daarbij worden we ook nog eens geconfronteerd met een bijkomende bron van ergernis: zij die zich op een asociale manier parkeren. In de nieuwste radiospots van Smart krijgen uitgerekend zij een glansrol. We durven zelfs zeggen: een heldenrol.
We kennen ze allemaal: chauffeurs die hun wagen buiten de witte lijnen parkeren, en zo twee plaatsen innemen. Chauffeurs die ons de pas afsnijden om eerst bij een parkeerplaats te zijn. Of zij die lompweg dubbel parkeren. We kunnen onze frustratie nauwelijks bedwingen als we hun pad kruisen. Maar voor Smart-rijders zijn de zogenaamde “dickparkers” een zegen. In al hun onbeleefdheid creëren ze namelijk vaak een kleine parkeerplaats. Het soort plaats waar alleen een Smart in kan parkeren. Daarom laat het merk een aantal smartrijders, geheel op hun eigen manier, “merci” zeggen.Smart
De campagne verwijst door naar de “Smart deals”. Aantrekkelijke kortingen op een smart, waar asociale parkeerders van kunnen profiteren. Zo vinden ze misschien, héél misschien, ook een plaatsje waar ze correct kunnen parkeren. Het is de Smart-manier om hen eens goed op hun plaats te zetten.


Credits
Client: Smart
Contacts: Jo Willems, Aurélie Capouillez
CD: Arnaud Pitz
CD: Sebastien De Valck
Copywriter: Frederik Clarysse
Art Director: Gertjan De Smet
Strategic Director: Wouter Van Den Herrewegen
Account Team: Melissa Fastenaekels, Roel Sweron, Diane Vandebroek
Radio Producer: Nicolas Van Poeck
Radio Production Company: Sonicville
Radio Director: Patrick Dooms
Sound Engineer: Roel De Meulemeester