Snapchat ontwikkelt nieuw platform voor adverteerders

Snapchat, de bekende applicatie die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, heeft bekendgemaakt dat het werkt aan een application programming interface (API). Daarmee zouden partners advertenties met betere precisie en meer frequentie kunnen aankopen.
In navolging van andere platformen, zoals Facebook, Instagram en Twitter, is het creeëren van een API ook voor Snapchat een cruciale stap. Zo zorgt een API voor meer soorten advertenties, inclusief call-to-actions voor klanten voor bijvoorbeeld het kopen of installeren van producten: direct-response formaten die tegenwoordig essentieel zijn voor mobiele advertentie bedrijven. "De reden waarom API’s zo populair geworden zijn de afgelopen drie jaar ligt bij Facebook. Zij zijn namelijk erg succevol geweest met de software," zegt Ben Tregoe, senior vice president bij een advertentie technologie bedrijf.
Aangezien Snapchat nog maar net begonnen is met de plannen kan het nog zeker maanden of jaren duren voor de software ook effectief gelanceerd wordt. Het systeem zou dit voorjaar wel testklaar moeten zijn.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]