Snapchat ontwikkelt nieuw platform voor adverteerders
Snapchat, de bekende applicatie die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, heeft bekendgemaakt dat het werkt aan een application programming interface (API). Daarmee zouden partners advertenties met betere precisie en meer frequentie kunnen aankopen.
In navolging van andere platformen, zoals Facebook, Instagram en Twitter, is het creeëren van een API ook voor Snapchat een cruciale stap. Zo zorgt een API voor meer soorten advertenties, inclusief call-to-actions voor klanten voor bijvoorbeeld het kopen of installeren van producten: direct-response formaten die tegenwoordig essentieel zijn voor mobiele advertentie bedrijven. "De reden waarom API’s zo populair geworden zijn de afgelopen drie jaar ligt bij Facebook. Zij zijn namelijk erg succevol geweest met de software," zegt Ben Tregoe, senior vice president bij een advertentie technologie bedrijf.
Aangezien Snapchat nog maar net begonnen is met de plannen kan het nog zeker maanden of jaren duren voor de software ook effectief gelanceerd wordt. Het systeem zou dit voorjaar wel testklaar moeten zijn.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]