Snapchat ontwikkelt nieuw platform voor adverteerders

Snapchat, de bekende applicatie die gebruikt wordt voor het delen van foto’s en video’s, heeft bekendgemaakt dat het werkt aan een application programming interface (API). Daarmee zouden partners advertenties met betere precisie en meer frequentie kunnen aankopen.
In navolging van andere platformen, zoals Facebook, Instagram en Twitter, is het creeëren van een API ook voor Snapchat een cruciale stap. Zo zorgt een API voor meer soorten advertenties, inclusief call-to-actions voor klanten voor bijvoorbeeld het kopen of installeren van producten: direct-response formaten die tegenwoordig essentieel zijn voor mobiele advertentie bedrijven. "De reden waarom API’s zo populair geworden zijn de afgelopen drie jaar ligt bij Facebook. Zij zijn namelijk erg succevol geweest met de software," zegt Ben Tregoe, senior vice president bij een advertentie technologie bedrijf.
Aangezien Snapchat nog maar net begonnen is met de plannen kan het nog zeker maanden of jaren duren voor de software ook effectief gelanceerd wordt. Het systeem zou dit voorjaar wel testklaar moeten zijn.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]