Na het succes van vorig jaar lanceert Medialaan opnieuw de Medialaan Fairtime Award. In deze creatieve wedstrijd kunnen sociale en humanitaire organisaties een televisie- en radiocampagne winnen. Om kans te maken op airtime, moeten ze een storyboard voor een televisiespot en/of een script voor een radiospot insturen. Een professionele jury bepaalt in april de winnaar. De winnaar van het beste tv-storyboard wint een televisiecampagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van € 250.000 en een productiebudget van € 25.000. De organisatie met het beste radioscript wint een radiocampagne bij Qmusic en JOE fm ter waarde van € 75.000 en een productiebudget van € 7.500. Organisaties kunnen tot vrijdag 26 februari 2016 registeren via medialaan.be/fairtime-award. Daarna krijgen ze nog tot vrijdag 25 maart om hun tv-storyboard en/of radioscript in te dienen. De winnaar(s) maakt Medialaan op maandag 18 april bekend.
Een professionele jury beoordeelt iedere inzending op criteria zoals de creatieve strategie en originaliteit. De jury bestaat dit jaar uit Erwin Deckers (CCO Medialaan), Jens Mortier (owner Mortierbrigade), Katrien Bottez (executive creative director Famous), Sylvie Verbruggen (VP Brand, Communications & Memorable Experiences Telenet), Josse Abrahams (communicatieverantwoordelijke Koning Boudewijnstichting) en Griet Byl (deputy chief editor Media Marketing - voorzitster). De organisatie die er volgens de jury het best in slaagt om een sterk idee te vertalen naar een tv- of radiospot, wint.
De Vlaamse Parkinson Liga en Pink Ribbon wisten in 2015 respectievelijk de tv- en radiocampagne in de wacht te slepen. Dat beide campagnes erg gesmaakt werden onder onze kijkers en luisteraars staat buiten kijf: met een likeability-score van 7,4 voor de Vlaamse Parkinson Liga en 7,6 voor Pink Ribbon behoren zij tot de beste spots van 2015.
Voor meer informatie over de Medialaan Fairtime Award: medialaan.be/fairtime-award.