Social Lab en Ogilvy dynamiseren Ferrero

Budgets / News

Ferrero vignette

Voorbije zomer heeft Ferrero een competitie georganiseerd voor het digitaal (content)budget. Het doel van de competitie was om één of meerdere bureaus te selecteren die voor de Ferrero-merken een creatieve contentstrategie konden ontwikkelen, ter ondersteuning van verschillende campagnes, en dit over alle sociale netwerken en digitale platformen heen. Na een consultatieronde, waaraan meerdere Belgische en Nederlandse bureaus deelnamen, is het de alliantie Social Lab-Ogilvy die het leeuwendeel naar zich toetrok, meer specifiek Nutella en Tic Tac voor België, en de Kinder-merken – waaronder Kinder Bueno – voor de Benelux.

Social Lab beheert sinds drie jaar de Facebookpagina’s van Nutella, Tic Tac en Kinder Surprise. Het is de nieuwe Social Lab-Ogilvy propositie rond 'Dynamic Content' die Ferrero overtuigde. 'Dynamic Content' is de combinatie van creatieve content ideeën, expertise in persoonlijke media en influencer engagement die ervoor zorgt dat niet alleen consumenten effectief bereikt worden, maar ook dat dit bereik engagement en echte resultaten voor het merk creëert.