Hello Agency, het communicatiebureau gespecialiseerd in geïntegreerde retailcommunicatie, neemt het digitale bureau Social Media Branding over. De overname sluit aan bij de verdere groei van Hello Agency na de overname vorig jaar door de Quanteus Group. Hello Agency heeft als missie retailers te helpen met de uitbouw van een naadloze klantervaring doorheen alle touchpoints. Het bureau biedt hiervoor een omnichannel communicatieoplossing aan waarbij de klant van de retailer centraal staat. De overname van Social Media Branding consolideert de positie van Hello Agency in offline door de toevoeging van complementaire digitale communicatieoplossingen. Op die manier bouwt Hello Agency verder aan een omnichannel aanpak.
Social Media Branding (SMB), opgericht door Olivier Rousseaux, is een digitaal communicatiebureau gespecialiseerd in social media advies en merkactivatie via social media. De belangrijkste pijlers van het agentschap beantwoorden aan de noden van heel wat kleine en middelgrote bedrijven. Het bureau en haar klanten worden geïntegreerd binnen de structuur van Hello Agency.
Met de integratie van SMB kan Hello Agency een volledige waaier aan offline- en onlinediensten aanbieden aan retailers of merken in antwoord op de dagelijkse communicatiebehoeften van hun klanten. Naast de opgebouwde expertise in offline specifiek voor de retailsector verstevigt Hello Agency dus haar digitaal aanbod dankzij de toevoeging van Social Media Branding.
"De overname van Social Media Branding door Hello Agency is strategisch, gezien de complementariteit van beide bureaus. Het steeds toenemende dienstenaanbod van SMB versterkte de digitale positionering van het bureau. Door de toetreding tot dit op retail gefocuste bureau ben ik zeer verheugd om een geïntegreerde klantenervaring te kunnen aanbieden", zegt Olivier Rousseaux, oprichter Social Media Branding.
"Quanteus Group nam bijna een jaar geleden Hello Agency over. Sindsdien heeft het bureau aanzienlijke stappen gezet om het voortouw te nemen inzake een sterk geïntegreerde communicatieaanpak voor retailers. Door de opname van Social Media Branding in het bureau breiden we onze competenties verder uit en kunnen we beter tegemoetkomen aan de nood van retailers om een geïntegreerde 360° benadering toe te passen in hun communicatiestrategie", aldus Evelyne van Wassenhove, gedelegeerd bestuurder van Hello Agency.
Oprichter Olivier Rousseaux blijft ook na de overname actief bij Hello Agency als Senior Digital Project Manager en zorgt zo voor continuïteit voor zijn klanten (zoals Peterman, Panzani, Poliakov, Fisherman’s Friend, Media Markt). In die functie zal hij verantwoordelijk zijn voor de opvolging van alle digitale communicatieprojecten en zal hij samen met Digital Director Dennis De Cat zorgen voor de verdere uitbouw van het digitale aanbod van Hello Agency, en aldus de unieke omnichannel positionering van het bureau in het retaillandschap verder uitbouwen, zowel in België als in Frankrijk.
"Bij Hello Agency bouwen we een retailkennis en -expertise hub voor onze klanten. De verwerving van Social Media Branding en de uitgebreide ervaring van Olivier Rousseaux in digitale merkactivatie spelen een sleutelrol in de vervollediging van ons dienstenaanbod. Door de uitbreiding van ons portfolio naar community management, digital brand activation en gegevensverrijkende campagnes wordt het voor onze klanten mogelijk om de volgende stap te zetten naar een hoogwaardige en geïntegreerde klantbeleving. En dit alles uiteraard met een focus op de doelstellingen van de retailer. Want: We’re Hello Agency. We’re addicted to retail”, stelt Dennis De Cat, Digital Director Hello Agency.