Social Seeder smeedt plannen met Amazing Fish

marketingcafe-ambassadeursschap-1120x524

Communication / News

marketingcafe-ambassadeursschap-1120x524Social Seeder en Amazing Fish werken samen voor meer online visibiliteit voor de KMO markt. ‘Mond-tot-mond reclame’ is voor veel ondernemingen nog steeds een van de belangrijkste kanalen voor de instroom van kwalitatieve ‘leads’. Mensen vertrouwen op de aanbevelingen van hun netwerk. Dit bevestigt ook een studie van Nielsen: 92% van de consumenten gelooft mond-tot-mond reclame boven alle andere vormen van reclame. "Er ligt voor ondernemingen dus een grote kans in het actief betrekken van hun menselijk kapitaal," meldt Amazing Fish. "Denk maar aan medewerkers, klanten, leveranciers, partners,... Elke stakeholder is een potentiële ‘ambassadeur’ van de organisatie. De uitdaging bestaat erin dat potentieel te identificeren en te activeren zowel online als offline."

Ambassador marketing is niet alleen van toepassing voor grote merken. Veel KMO’s zoeken een alternatieve manier om meer visibliteit te verkrijgen op een geloofwaardige manier. De afgelopen jaren mikten meer managers in op conten marketing. Deelwaardige artikels op je corporate website helpen om je (potentiële) klanten  blijvend te informeren én het helpt voor je google-ranking. Maar contentcreatie is intensief en hoeveel mensen lezen uiteindelijk je artikel? En wie houdt dit tempo vol? Voor veel ondernemers is dit een pijnpunt. Amazing Fish biedt hiervoor nu een oplossing en werkt samen met Social Seeder voor optimale resultaten: "Amazing Fish gelooft sterk in de combinatie van contentmarketing en ambassador marketing.  Door een analyse van je doelpubliek kan je gerichte content gaan creëren. Als je daarbovenop deze informatie gaat verspreiden via je ambassadeurs verhoogt je visibiliteit op een geloofwaardige manier. Dankzij de partnership tussen Amazing Fish en Social Seeder is er een oplossing voor de KMO-markt. Met deze tool kunnen we ambassadeurs recruteren en vervolgens activeren door content te gaan delen op sociale media en kunnen we de impact hiervan meten."