Alken-Maes zocht een nieuwe partner om de social media van de merken Strongbow, Grimbergen, Cristal en Desperados onder en in handen te nemen. Na een pitch besliste Alken-Maes in zee te gaan met Wunderman Brussel.
Alken-Maes is met een marktaandeel van zo’n 12% (goed voor een omzet van 200 miljoen euro) de nummer twee op de Belgische biermarkt en koestert de ambitie de Belgische markt verder te dynamiseren. Alken-Maes beschikt over 6 strategische merken: de pilsmerken Maes en het wat onderschatte Cristal, het tequila flavoured beer Desperados, de abdijbieren Grimbergen en Affligem en de lambiekbieren van Mort Subite. Daarnaast beschikt Alken-Maes nog over een uitgebreide portefeuille van lokale en andere bieren, zoals Ciney, Judas, Postel en Hapkin.
Voor Strongbow, Grimbergen, Cristal en Desperados ging Alken-Maes op zoek naar een nieuw bureau dat de social media van deze merken strategisch kon invullen, in lijn met de ambitieuze doelstellingen van de respectievelijke brands. De pitch werd uiteindelijk gewonnen door Wunderman Brussel dat de brouwer kon overtuigen met diepgaande inzichten, coherente en relevante merkstrategieën en navenante creatieve executie. Michael Verschueren, CEO bij Wunderman Brussels: “Recente consumentenonderzoeken wijzen op een duidelijke gedragsverandering in het aankooppatroon van mensen. Voor merken die zich flexibel kunnen opstellen in hun communicatie, schept dit opportuniteiten. Het is fijn als klanten ons hierin willen volgen en wij daar dan een creatieve, credibele invulling aan kunnen geven.”