SodaStream en David Hasselhoff willen één miljoen zeeschildpadden redden

Crea / News

SodaStream heeft een nieuwe Earth Day-campagne klaar, en daarin blijft het merk natuurlijk trouw aan zijn duurzame missie én zijn typische humoristische ondertoon. David Hasselfhoff vertolkt in deze internationale SodaStream-campagne opnieuw een strandredder, met een knipoog naar zijn rol in Baywatch. Alleen toont hij deze keer hoe je zeeschildpadden kan redden.

Als onderdeel van de strijd tegen afval van wegwerpplastic, om te vermijden dat het in de oceanen belandt, ging SodaStream een samenwerking aan met SEE Turtles, een ngo die zich inzet om zeeschildpadden wereldwijd te beschermen. Zonder deze zeedieren zou het ecosysteem namelijk grondig verstoord worden. Met dit initiatief verbindt SodaStream zich tot het redden van een zeeschildpad voor elk bruiswatertoestel dat wereldwijd gedurende de maand april wordt verkocht. De opbrengst zal worden gedoneerd aan SEE Turtles.

"Ik ben vereerd om met SodaStream mee te werken aan de strijd voor het milieu en om aandacht te vragen voor de bedreiging van zeeschildpadden en onze stranden," vertelt de Amerikaanse acteur. "Dit is een zaak waar ik sterk in geloof. Ik hoop dat we deze dringende kwestie wereldwijd op de agenda kunnen zetten. Het is geweldig om deel uit te maken van dit initiatief. De Earth Day-campagne van SodaStream is nodig om internationaal de aandacht te vestigen op het belang van zorg voor onze planeet. Ieder van ons moet zijn of haar individuele verantwoordelijkheid nemen voor een duurzamere wereld. Niets doen is géén optie."