SodaStream strikt Game of Thrones én Big Bang Theory

Crea / News

SodastreamPer dag worden er wereldwijd meer dan 1 miljard plastic flessen geconsumeerd, waarvan de meerderheid op vuilnisbelten, in parken en in oceanen eindigt. « Het gebruik van wegwerpflessen is een prehistorische gewoonte. Het is tijd dat de wereld zich daarvan bewust wordt en kiest voor een betere toekomst, » aldus Daniel Birnbaum, ceo van SodaStream. Dat lanceert nu de Homoschlepiens-campagne om aandacht te vragen voor het probleem van plastic flessen die slechts één keer gebruikt worden. Mayim Bialik, beter bekend als Dr. Amy Farrah Fowler uit The Big Bang Theory, en Kristian Nairn, Hodor uit Game of Thrones, spelen de hoofdrollen in deze campagne.

In de nabije toekomst zien we Mayim Bialik als een antropoloog die herinneringen ophaalt aan haar eerste ontmoeting met een Homoschlepiens, gespeeld door Kristian Nairn. Mayim vertelt in het Museum of UnNatural History aan een groep schoolkinderen dat men vroeger bruisend water uit plastic flessen dronk. In de video blikt ze terug op dit vervuilende verleden, met op de achtergrond enkele beelden van de Homoschlepiens in zijn natuurlijke habitat: in de kou, druk aan het sleuren (“schlepping”) met zware plastic flessen.

De campagne van SodaStream is vervroegd opgenomen omdat Bialik een maand haar stem niet mocht gebruiken van de dokter. « De boodschap van deze campagne is te belangrijk en moest verteld worden, voordat ik mijn stem een maand laat rusten, » aldus Bialik. Mayim Bialik is niet alleen een succesvol actrice maar ook neurowetenschapper en milieuactivist. « Per dag worden er wereldwijd meer dan 1 miljard plastic flessen geconsumeerd. De meerderheid van die flessen eindigt op vuilnisbelten, in parken en in onze oceanen, met een verwoestend effect op het milieu en de dieren. Wie spreekt er voor de dieren en zegt: genoeg is genoeg? Ik ben mijn stem misschien kwijt maar laat mij het zwijgen niet opleggen. De wereld moet opstaan en ‘nee’ zeggen tegen vervuilende plastic flessen. »

Birnbaum sluit zich aan bij Bialik. « Onze nieuwe campagne laat zien hoe primitief het is om water te drinken uit plastic flessen voor eenmalig gebruik die onze aarde zoveel schade toebrengen. Het is juist zo gemakkelijk en duurzaam om water en heerlijk bruisende dranken te drinken die gemaakt zijn van kraantjeswater, zeker in België. Het gebruik van wegwerpflessen is een prehistorische gewoonte; het is tijd dat de wereld zich daarvan bewust wordt en kiest voor een betere toekomst. »

Het concept is ontstaan binnen het team van SodaStream Global Marketing. Alon Seifert was er verantwoordelijk voor het creatieve aspect, Gil Boraks is de producer en Oded Binnun de director.