Sodexo en Emakina beheren samen hun huishoudhulp

Crea / News

Sodexo en Emakina hebben samen hun eerste project gelanceerd: 1,2 miljoen consumenten in Vlaanderen, Brussel en Wallonië beheren nu gemakkelijker hun huishoudhulp. De nieuwe Sodexo-servicevoucher-website, het beveiligde gebruikersplatform én de mobiele applicatie maken complexe processen eenvoudiger en hebben vlotte toegankelijke interfaces.

Sodexo’s Public Benefits Service biedt ruim 1,2 miljoen eindgebruikers in België de kans om hulp te krijgen in hun dagelijks leven en hun huishoudhulp te betalen. Dit verloopt via het systeem van dienstencheques waarvoor het Waals, Vlaams en Brussels Hoofdstedelijk Gewest bevoegd zijn. Sodexo beheert al acht jaar dit volledige ecosysteem voor de gewesten en in 2019 werden de overheidsopdrachten voor de gewesten opnieuw aan het bedrijf toegewezen.

Sodexo gaf Emakina de opdracht om de uitwerking van het nieuwe digitale ecosysteem voor dienstencheques te begeleiden en de gebruikersomgeving te ontwikkelen. Gemengde teams met experts van Sodexo en Emakina ontwikkelen samen drie informatieve websites, vier mobiele toepassingen en zes applicatieportalen. Emakina zorgt ook voor een vlotte overgang naar de nieuwe digitale omgevingen voor alle actieve gebruikers van dienstencheques.

De eerste projecten waren gericht op de eindgebruikers, en die gaven positieve feedback over de toegankelijkheid van hun nieuwe platformen en hun ervaring. De nieuwe publieke website, het nieuw platform en een mobiele app werden begin 2020 gelanceerd per regio, waarbij gebruikers in Vlaanderen nu ook hun huishoudhulp online kunnen betalen via het systeem. Een deel van dit succes ligt in de agile en full scrum aanpak, met een hechte samenwerking met de gewesten. Dit jaar volgen nog twee andere grote projecten, één voor huishoudhulpen en een tweede voor erkende agentschappen.

In totaal zijn er drie websites voor de drie Gewesten:

Dienstencheques Brussel
Dienstencheques Vlaanderen
Titres-services Wallonië