Al € 17.000 zamelde Sodexo in sinds het begin juli van start ging met het initiatief “(Uit)geven in mijn buurt”. Dat moedigt Sodexo-klanten aan om hun maaltijdcheques te besteden in buurtwinkels en -restaurants. Voor elke verrichting met maaltijdcheques bij een deelnemende handelszaak maakt Sodexo 2 cent over aan de Voedselbanken. De actie loopt tot eind augustus en wil de lokale handel ondersteunen. ”Met de actie (Uit)geven in mijn buurt willen we de lokale handelaars graag een duwtje in de rug geven, zij zijn namelijk degenen die dankzij hun inzet en het menselijke aspect bijdragen aan de leefbaarheid en dynamiek van een wijk. Door de Voedselbanken te ondersteunen helpen we bovendien diegenen die daar het meest nood aan hebben,” vertelt Jérôme Lemouchoux, CEO van Sodexo Benefits & Rewards Services.
Sodexo hoopt dat gedurende deze twee maanden meer dan 1,5 miljoen transacties zullen plaatsvinden. Dat zou overeenkomen met een directe steun van € 30.000, een bedrag dat het Stop Hunger Fonds van Sodexo aan de Voedselbanken zal doneren.
Sodexo moedigt consumenten aan hun buurtwinkels en horeca te bezoeken en te betalen met Sodexo-maaltijdcheques. In ruil verbindt Sodexo er zich toe voor elke transactie in zo’n buurthandel 2 cent over te maken aan de regionale Voedselbanken. Alle deelnemende winkels en restaurants zijn gemakkelijk terug te vinden op de site lokaaluitgeven.be. Ze zijn ook herkenbaar aan de sticker van “(Uit)geven in mijn buurt”op hun vitrine. Lokale ondernemers wijzen de weg.
Johan Moreels, uitbater van de buurtwinkel en bio-ecozaak “Zonder Meer” in Kortrijk (zie foto bovenaan) heeft de stap twee jaar geleden gezet. “Ik was 47 jaar, had 25 jaar lang gewerkt in de bijzondere jeugdzorg, het was tijd voor iets anders. Eigenlijk was de stap naar deze zaak gewoon logisch. We hebben als gezin duurzaamheid altijd hoog in ons vaandel gedragen. Sinds 10 jaar zijn we volledig overgeschakeld op biologische en vegetarische voeding.” Kortrijk vond Johan een geschikte locatie om een bio-buurtwinkel op te starten. “Eerst en vooral ben ik een geboren en getogen Kortrijkzaan”, zegt hij. “Bovendien is het een voldoende grote stad, waar ook de behoefte aan een dergelijke zaak bestond.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]