SOFAR so good voor IKEA en Secondfloor

Crea / News

sofar IKEA secondfloorAls onderdeel van het jaarlijkse thema « Make room for life » van IKEA ontwikkelde Secondfloor een activeringscampagne voor 'SOFAR'.
SOFAR haakt in op de trend van couchsurfing (= de wereld ontdekken door een slaapplaatsje te bemachtigen op de sofa van de lokale bevolking) en laat zien dat de woonkamer een veelzijdige ruimte is geworden, een plek waar we leven, bewegen, dansen, nieuwe mensen ontmoeten… en uiteraard: slapen! Tussen 4 en 20 december ging de campagne eerst door een fase van interne communicatie binnen het IKEA-netwerk, met het doel om IKEA-gastheren en -medewerkers over de hele wereld te verleiden om een Belg op zijn sofa te verwelkomen. Om dit te doen, produceerde het bureau een videocapsule - met dank aan productiebedrijf Toast - en ontwikkelde een webplatform in samenwerking met DDB.
Niet minder dan 35 inzendingen (VS, Canada, Japan, Australië, Zweden, Oostenrijk, ...) werden geregistreerd en een selectie van 10 bestemmingen werd uiteindelijk gemaakt door IKEA België en het bureau samen. De tweede fase van de campagne begon op 12 februari en is gericht op een jong doelwit (jonger dan 25 jaar), een primeur voor IKEA in ons land: het nodigt (tot 25 februari) millennials uit om zich aan te melden en een trip naar een van de 10 bestemmingen die in het kader van SOFAR zijn ingezet te winnen.
Het campagneapparaat is 100% digitaal (YT, FB, Instagram, Instagram-stories) met een videoproductie beschikbaar in alle formaten (TOAST), allemaal aangevuld met een webgebaseerd registratieplatform. Op 9 maart zullen de 10 winnaars bekend zijn en ze zullen profiteren van een workshop met reisblogger Sam De Bruyn die hen zijn advies zal geven om van deze ervaring een unieke reis te maken ... om te delen! Ze vliegen tussen 15 en 26 maart naar de volgende bestemmingen: Wenen - Pisa - Tokio - Rijswijk (Den Haag) - Trondheim - Malmö - Helsingborg - Philadelphia - Istanboel en Valencia. Tot slot staan op elke bestemming enkele spannende ‘challenges’ op het programma en een laatste videocapsule - gemaakt door de 10 winnaars – met de beste momenten uit hun avontuur samengevat, om zo de campagne nog vóór de zomer extra in de verf te zetten.