Sofie Huyskens

New kids in town

In PUB nr. 4 presenteerden we als New Kids in Town finalisten van Marketing Genius 2017, een organisatie van The House of Marketing. Sofie Huyskens, 28 jaar, is community manager bij Essent.be en was finaliste voor de challenge van Newsmonkey.

Sofie HuyskensWelke droom op jouw bucket list wil jij absoluut laten uitkomen vooraleer je 40 jaar wordt?

"Ik zou heel graag eens parachutespringen. Ik had voor mijn 18e verjaardag een parachutesprong cadeau gekregen van mijn familie en vrienden maar enkele dagen voor de sprong scheurde ik de ligamenten in mijn voet waardoor ik niet meer kon gaan. Sindsdien is het er niet meer van gekomen..."

Wat is volgens jou op dit moment de grootste uitdaging voor marketeers?

"Er is zo'n grote hoeveelheid aan content, aan platformen, aan instellingen die content creëeren enzovoort dat het vaak moeilijk is eruit te springen. Daarom is, volgens mij, de grootste uitdaging het creëren van leads, van genoeg personen die geïnteresseerd zijn in jóuw content. "

Wat doe je wanneer je je creativiteit een boost wil geven?

"Als ik merk dat ik weinig creatief ben, probeer ik mijn zinnen te verzetten en nieuwe indrukken op te doen. Dat kan bijvoorbeeld door te gaan joggen in de natuur, door een stad of museum te bezoeken, een uitstap naar de zee, lezen, maar evengoed door een avond met vrienden op restaurant of café door te brengen en véél te praten."

Wat vond je van de Marketing Genius challenge?

"De Marketing Genius challenge was heel leerrijk en uitdagend. Mijn coach en de jury hebben mij heel wat bijgebracht om mijn idee verder te ontwikkelen. Jammer genoeg ben ik vlak na de bekendmaking van de finalisten naar Indonesië vertrokken waardoor ik de coachingsessie en de finale zelf heb gemist. Het duurde ook meer dan een hele dag om mijn video te versturen, wat de spanning er wel inhield."

Welke droom zou je binnen je carrière als marketeer willen vervullen?

"Misschien wat voor de hand liggend: ik zou erg graag een grote en supercreatieve campagne uitdenken en deze met een topteam van a tot z uitwerken. De campagne zou dan ook zo succesvol moeten zijn dat ze iedereen nog jaren bijblijft (wie kan zich de kerstcampagne van Coca-Cola niet voor de geest halen, bijvoorbeeld)."

Waarom besloot je deel te nemen aan de Marketing Genius challenge? 

"Éen van mijn collega's liet mij weten dat ik eens moest kijken op de website van de Marketing Genius challenge. Ik heb de verschillende uitdagingen gelezen en de challenge  van Newsmonkey sprak mij direct aan. Ik kreeg direct ideeën en besloot dan om deel te nemen."

Welke verwachtingen heb je met betrekking tot het idee dat je uitgewerkt hebt?

"Het zou een hele eer zijn als Newsmonkey het volledige idee overneemt natuurlijk. Wat ik leuk zou vinden is dat Newsmonkey enkele punten in overweging neemt. Bijvoorbeeld het toekennen van bepaalde specialisaties aan hun vloggers/monkeys, de mogelijkheid om nog meer informatie op maat aan te bieden van hun publiek, meer interactie met hun publiek, enzovoort. Ik zal het zeker op de voet volgen!"