Sofie Roelandts popt up bij Pop Media

News / People

Begin april is Sofie Roelandts aan de slag gegaan als sales en marketing manager bij Pop Media. Pop Media is een gevestigde waarde in innovatieve en inspirerende Out-Of-Home campagnes. Ze zal daar in tandem werken met de commerciële directeur, Geoffroy Walckiers.

Sofie Roelandts is sinds 15 jaar een gekende waarde in de mediasector. Ze stond mee aan de start van het online advertising verhaal, waarin ze zeven jaar werkzaam was, onder andere bij Microsoft Advertsing. Nadien maakte ze de sprong naar televisie, waar ze zes jaar heeft gewerkt als salesverantwoordelijke voor de kidszenders van DPG Media en nadien ook van Disney en Viacom. Toen de kidsmarkt zware klappen te verduren kreeg door de komst van Netflix en Youtube, maakte ze de overgang naar OOH advertising, waar ze twee jaar als Strategic Sales bij Clear Channel werkte.

Na 15 jaar in de media sector gewerkt te hebben, maakte ze een zijsprong van twee jaar naar HR, waar ze de manager en regioverantwoordelijke van een aantal kantoren was. Deze ervaring, vertelt ze, was noodzakelijk om haar leadershipkwaliteiten nog verder te ontwikkelen: "Op een gegeven moment zat ik vast en voelde ik dat ik een andere richting moest uitgaan om nog verder te groeien in mijn persoonlijke ontwikkeling. HR was hier de ideale sector voor. Het is vandaag de dag heel moeilijk om de geschikte kandidaat voor de juiste job te vinden. Dus met mijn team moesten we heel veel 'out of the box' gaan denken om die juiste match te vinden tussen werkgever en kandidaat. Naast het creatieve luik in deze job was het ook heel belangrijk om het team te motiveren en te coachen om die extra mile te gaan zetten. Maar de mediasector bleef zwaar kriebelen. De media is een passie en een roeping. Ik voel mij vandaag de dag veel sterker en zelf zekerder dan twee jaar geleden. Mijn rugzak is weer gevuld met de nodige tools en ervaringen om een succesverhaal bij Pop Media neer te zetten."

Haar functie zal er vandaag iets anders uit zien dan de salesfuncties die ze tot op heden heeft uitgeoefend. Sofie Roelandts zal ook het volledige marketingverhaal en de socialmediacampagnes aansturen binnen Pop Media.