Sofie Verstreken wordt Marcoms director VTM

News / People

Sofie Verstreken wordt vanaf 25 april directeur Marcoms bij VTM. Ze komt aan het hoofd te staan van de teams ‘Brand Communicatie’, ‘Online Communicatie’ en ‘Studio’. Sofie (35) is master Communicatiewetenschappen en startte haar carrière bij Vlerick. Sinds 2013 is ze actief in de reclamewereld en klom bij BBDO tot directeur Strategie. Sofie Verstreken: "VTM is een uniek en dynamisch merk dat niet alleen onze culturele heritage kleurt, maar ook de toekomst uitstippelt, voor content en streaming. Ik kijk er dan ook ongelofelijk naar uit om daar samen met mijn nieuwe collega's aan te mogen bouwen."

Calogero Macaluso, die naast de OTT-activiteiten ook verantwoordelijk was voor de marcoms van VTM, gaat zich voortaan volledig toeleggen op de alsmaar belangrijker wordende streamingmarkt. Hij wordt Streaming Business director. Calogero Macaluso en Sofie Verstreken maken beiden deel uit van de TV-directie en rapporteren rechtstreeks aan Dirk Lodewyckx, algemeen directeur Radio, TV en streaming: “Ik ben bijzonder blij dat deze 2 toptalenten met veel ambitie en focus onze streaming- en TV-business verder zullen uitbouwen. In een sector waar creativiteit en digitale transformatie de toon zetten, blijven we graag met VTM, VTM GO en Streamz op een innovatieve en ondernemende manier bakens verzetten.”

Calogero Macaluso: “VTM GO heeft net 3 kaarsjes uitgeblazen. De afgelopen 3 jaar is streaming als categorie blijven groeien, heeft VTM GO een leidende positie ingenomen, hebben we Streamz als lokaal SVOD-alternatief gelanceerd en komt de internationale competitie van meer dan alleen Netflix. Ondertussen bereiken we op maandbasis meer dan een miljoen Vlamingen met onze streaming proposities. De ontwikkeling van de streaming categorie vraagt om een gerichte focus waarmee ik met veel enthousiasme en ambitie wil zorgen dat we met DPG Media een leidende rol blijven spelen.”