Solliciteren zonder teleurstelling

Om pas afgestudeerden te steunen in hun zoektocht naar werk, bedachten Accent Jobs en Volkswagen een speciale sollicitatiemethode: eentje waarbij ze niet te maken krijgen met de afwijzingsbrieven van werknemers. Uit een steekproef bij 500 jongeren blijkt namelijk dat 40% van de ondervraagden tot vijfmaal werd afgewezen in de eerste maanden van hun zoektocht. Erg teleurstellend, aldus de jongeren.
Het werkt als volgt: kandidaten kunnen een cv uploaden en krijgen via een Skype-gesprek met een digital talent hunter van Accent Jobs tips om hun cv en LinkedIn-profiel te verbeteren. Wanneer alles op punt staat, sturen zij de gegevens door naar gepaste bedrijven. De kandidaten weten echter niet welke bedrijven dit zijn en komen het dus nooit te weten als er een eventuele afwijzing is. Bij positief nieuws wordt de kandidaat ingelicht en krijgt hij via Volkswagen ook erna nog verdere coaching, want de eerste personen die een uitnodiging krijgen voor een gesprek, mogen met een persoonlijke coach naar hun gesprek. Waarom de autofabrikant meestapt in het verhaal is niet ver te zoeken: Volkswagen communiceert met haar Polo namelijk al jaren rond 'confidence', en wil de jonge doelgroep nu ook zelfvertrouwen bieden eens ze uit de auto gestapt zijn.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]