Sorry!

Sound of Sorry

Crea / News

Sound of Sorry

In een zoektocht naar de vele betekenissen van ‘moed’ zocht en vond Belgisch interactief bureau Gents voor Ray-Ban verhalen over spijt en wroeging. Dit resulteerde in de interactieve content campaign ‘Sound Of Sorry’.

Als woorden kunnen kwetsen, hebben ze evengoed de kracht om te helen, zo dacht Gents. Daarom ging het bureau voor Ray-Ban  op zoek naar opmerkelijke verhalen. Negen pestkoppen werd gevraagd om na te denken over hun kwetsende woorden. Op zoek naar verzoening verzocht Ray-Ban hen of ze de moed konden opbrengen om hun slachtoffers om vergeving te vragen.

De iconische woorden van Elton John’s 'Sorry seems to be the hardest word' vormen de soundtrack van de campagne in kwestie. Ray-Ban bracht iedere criticaster naar de opnamestudio in New York. Met de lyrics van Elton John’s iconisch lied kregen ze de unieke kans een epische ‘sorry’ te zingen. Naast de song - die online interactief staat op deze link - werd ook de reünie van gepeste en pestkop gedocumenteerd. Zo volgen we twee broers die elkaar jaren niet meer spraken, ontmoeten we oude schoolvrienden die elkaar terug in de ogen durven kijken en luisteren we naar een ex-koppel dat kwetsende woorden terug inslikt. Ray-Ban documenteerde deze emotionele confrontaties in een reeks micro-documentaires voor social. De globale digitale campagne leeft op de sociale kanalen van het merk.

Het iconische brillenmerk bouwt met deze campagne verder op de visie dat het een merk is voor zij die lef hebben en moed tonen. #ItTakesCourage gaat met de borst vooruit en wil met opmerkelijke content mensen zelfbewust maken.

Sound of Sorry 2