Bij de start van het nieuwe schooljaar vraagt SOS Kinderdorpen steun om bedelkinderen in Senegal onderwijs te bieden. Dat doen ze met een spraakmakende video vanop het BK Levende Standbeelden in Oostende.
Wie ooit in Senegal geweest is, kent het fenomeen van de bedelkinderen. Op iedere straathoek vragen kinderen voorbijgangers om geld met hun typerend tomatenblik. De kinderen groeien op in barslechte omstandigheden en kunnen niet naar school. Met een spraakmakende video vanop het BK Levende Standbeelden in Oostende, brengt SOS Kinderdorpen deze problematiek plots heel dichtbij.
Tom Moons, communicatieverantwoordelijke bij de NGO: « De toeschouwers reageerden emotioneel wanneer ze tussen de prachtige standbeelden plots een bedelende jongen zagen. De mensen wouden meteen helpen: op een paar uur bedelde de jongen ruim honderd euro bij elkaar. In België aanvaarden we dit duidelijk niet. Waarom het dan wel in Senegal laten gebeuren? »
Met het nieuwe schooljaar in zicht, vraagt de organisatie steun om deze kinderen een toekomst te bieden. In ondermeer Dakar wil SOS Kinderdorpen ervoor zorgen dat 1.500 bedelkinderen naar school kunnen, opgroeien in betere levensomstandigheden of herenigd worden met eventuele familie. Als je hen daarbij wil helpen, surf je naar www.sos-kinderdorpen.be/bedelkinderen.
Credits:
Producer : Jordy Weyers
Director : Inès Eshun
Creatieve leiding: Tom Willems (Caviar)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]