Bij de start van het nieuwe schooljaar vraagt SOS Kinderdorpen steun om bedelkinderen in Senegal onderwijs te bieden. Dat doen ze met een spraakmakende video vanop het BK Levende Standbeelden in Oostende.
Wie ooit in Senegal geweest is, kent het fenomeen van de bedelkinderen. Op iedere straathoek vragen kinderen voorbijgangers om geld met hun typerend tomatenblik. De kinderen groeien op in barslechte omstandigheden en kunnen niet naar school. Met een spraakmakende video vanop het BK Levende Standbeelden in Oostende, brengt SOS Kinderdorpen deze problematiek plots heel dichtbij.
Tom Moons, communicatieverantwoordelijke bij de NGO: « De toeschouwers reageerden emotioneel wanneer ze tussen de prachtige standbeelden plots een bedelende jongen zagen. De mensen wouden meteen helpen: op een paar uur bedelde de jongen ruim honderd euro bij elkaar. In België aanvaarden we dit duidelijk niet. Waarom het dan wel in Senegal laten gebeuren? »
Met het nieuwe schooljaar in zicht, vraagt de organisatie steun om deze kinderen een toekomst te bieden. In ondermeer Dakar wil SOS Kinderdorpen ervoor zorgen dat 1.500 bedelkinderen naar school kunnen, opgroeien in betere levensomstandigheden of herenigd worden met eventuele familie. Als je hen daarbij wil helpen, surf je naar www.sos-kinderdorpen.be/bedelkinderen.
Credits:
Producer : Jordy Weyers
Director : Inès Eshun
Creatieve leiding: Tom Willems (Caviar)
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]