SoundCloud introduceert advertentiemodel in België

Communication / Media / News

soundcloudHet open audioplatform SoundCloud maakt het vanaf 4 juni 2019 eenvoudiger voor bedrijven om in contact te komen met zijn unieke community van audio- en muziekfans via een waaier aan advertentiemogelijkheden. De gratis, door reclame ondersteunde SoundCloud-beleving, omvat nu audio-advertenties, in-stream native advertenties en video-advertenties. Bedrijven kunnen de reclame aankopen via TargetSpot“SoundCloud is de eerste plek waar luisteraars heen gaan om de nieuwste muziektrends te ontdekken, en om in contact te komen met de meer dan 20 miljoen muziekauteurs die via het platform een carrière aan het opbouwen en uitbouwen zijn,” zegt Michael Weissman, chief operating officer van SoundCloud. “De introductie van een advertentiemodel in België geeft bedrijven de kans om deze unieke, geconnecteerde community te bereiken. Daarnaast zorgt het ervoor dat luisteraars SoundCloud gratis kunnen blijven gebruiken en dat muziekauteurs betaald kunnen worden voor het werk dat ze delen.”
Bij Targetspot is Erik Portier natuurlijk opgezet met deze stap. "We zijn verheugd met deze uitbreiding van onze samenwerking met SoundCloud, waardoor adverteerders in België de unieke mogelijkheid krijgen om hun bereik aanzienlijk te vergroten," zegt hij.
De introductie van het advertentiemodel valt samen met de Belgische lancering van het SoundCloud Premium-abonnement, SoundCloud Go+. Dit abonnement geeft gebruikers toegang tot de volledige catalogus van SoundCloud, met meer dan 200 miljoen originele tracks, DJ sets en remixes van ruim 20 miljoen artiesten van over de hele wereld. Dit alles in een hoge geluidskwaliteit, zonder advertenties en met de mogelijkheid om nummers offline te beluisteren.