Spaarzegel Valois maakt comeback
Na Artis Historia maakt nu ook Valois een comeback in de Belgische retail. En net als bij Artis Historia is het Concrea Marketing dat de comeback mogelijk maakt. Valois is meer dan 40 jaar de referentie geweest voor regionale handelaars en klanten van regionale winkels. Valois bracht geld op voor de klant en had op het einde nog altijd meer dan 150.000 actieve primaire klanten en 100.000 secundaire klanten die meespaarden voor de zegels. Philip Gielkens, CEO van Concrea Marketing: "We concentreren ons met Valois op “functional loyalty”, wat toch een verschil is met de “aspirational loyalty” van Artis Historia. Met een merkherkenning van meer dan 89% bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars." Op deze markt zijn ook diverse andere programma’s actief zoals Qustomer, Citylife en Citie.
Uit bevragingen via sociale media is gebleken dat Valois nog steeds zeer bekend en zeer geliefd is, met meer dan 15.000 likes en duizenden reacties, zegt Gielkens. De Belgen, die nog steeds de grootste spaarders ter wereld zijn, krijgen hun Valois-kaart dit najaar in een digitaal jasje helemaal terug. Er zal ook een website komen die unieke promoties en kortingsbonnen zal aanbieden aan de consument. Daarnaast zal er op regelmatige tijdstippen een Valois-magazine verschijnen bij de dagbladhandelaar.