Speak Up Now! (Wim Vermeulen) krijgt Angelsaksische launch

News / Sustainability

Het boek Speak Up Now! Marketing in times of a climate crisis van Wim Vermeulen (Bubka) loopt als een tierelier. Er zijn nu al een duizendtal boeken verkocht. En opvallend, zegt de auteur desgevraagd: "We zien vooral groepsbestellingen bij bedrijven voor teams marketing en duurzaamheid." Het boek werd door BAM uitgeroepen tot Marketing Book of the Month. En het aantal verkochte exemplaren kan vanaf januari nog flink oplopen, want op 16 januari volgt de lancering in het Verenigd Koninkrijk en in de VS. "Daar kijk ik zeer naar uit," vervolgt Wim Vermeulen. "Ik heb een paar weken geleden een podcastinterview gedaan in de UK rond mijn boek en de reacties waren alvast zeer positief."
 

Ter herinnering: Wim Vermeulen is directeur strategie en duurzaamheid en partner bij het reclamebureau Bubka. Hij is ook docent aan de Solvay Business School en een internationale keynotespreker. En vooral: hij denkt vaak en hard na over duurzaamheid. Dat resulteerde in dit nieuwe boek, meteen in het Engels deze keer: Speak Up Now! Marketing in times of a climate crisis. Om de shift naar een duurzame toekomst te maken zijn grote veranderingen nodig van ons allemaal, vindt Vermeulen. Onderzoek toont aan dat meer dan 80% van de consumenten naar bedrijven kijkt om het voortouw te nemen in deze transitie. Tegelijk blijkt dat minder dan 10% van de boodschappen over duurzaamheid geloofwaardig is voor het publiek. Speak up now! helpt bedrijven om deze historische kans te grijpen en laat zien hoe we de shift kunnen maken naar een wereld waarin zakelijk succes hand in hand gaat met het welzijn van de planeet.